Nowa usługa będzie dostępna dla klientów od 27 września 2024 r. Sprzedaż alkoholu online w Carrefour dostępna będzie wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników sklepu. Klienci muszą potwierdzić ukończenie 18 lat, by móc zobaczyć i zamówić napoje alkoholowe.
Tylko w jednym mieście
Na początek nowa usługa będzie dostępna jedynie w Krakowie. Zamówienia będzie można odebrać osobiście w sklepie lub zamówić z dostawą do domu. Wtedy dostarczy je kurier. Carrefour zaznacza jednak, że taka opcja będzie możliwa jedynie dla wybranych kodów pocztowych. Szczegółowe informacje o kodach pocztowych objętych usługą będą znane 27 września 2024 r., w dniu startu sprzedaży. Tego dnia wejdzie w życie nowy regulamin platformy sprzedażowej online sieci Carrefour.
Czytaj też:
Kolejki przy kasach w Biedronce. Ludzie polują na nowe promocje
Na razie nie wiadomo czy i kiedy Carrefour wyjdzie ze sprzedażą alkoholu przez internet poza stolicę Małopolski. Sieć posiada ponad 800 sklepów stacjonarnych na terenie całego kraju, tak więc na początku nową usługą obejmie bardzo niewielki procent potencjalnych klientów.
Kontrowersje wokół sprzedaży alkoholu online
Sprzedaż alkoholu przez internet była przedmiotem sporu prawnego. Przełomowy wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 2022 roku potwierdził, że sklepy stacjonarne oferujące sprzedaż alkoholu online nie tracą koncesji, co otworzyło drogę dla takich inicjatyw jak Carrefour.
Czytaj też:
Inflacja w sierpniu. Wiemy, co najbardziej podrożało
Sprzedaż alkoholu online. Rośnie czy spada?
Sprzedaż alkoholu w Polsce w ostatnich latach charakteryzuje się mieszanymi trendami, zależnymi od rodzaju alkoholu. Ogólnie rzecz biorąc, rynek napojów alkoholowych nadal rośnie, ale są pewne istotne zmiany w preferencjach konsumentów.
Piwo: Jest liderem pod względem wolumenu sprzedaży, ale odnotowuje spadki w niektórych segmentach, takich jak tradycyjne piwa alkoholowe. Z drugiej strony, rośnie sprzedaż piw bezalkoholowych, które stają się coraz popularniejsze, odzwierciedlając zmieniające się nawyki konsumpcji).
Mocne alkohole: Wódka pozostaje drugim najpopularniejszym alkoholem, ale jej sprzedaż jest stabilna, bez dużych wzrostów. Natomiast dynamicznie rośnie zainteresowanie whisky, rumem, ginem i tequilą, zwłaszcza w segmentach premium, co wynika z rosnącej kultury picia i trendu premiumizacji.
Wino: Sprzedaż wina wzrasta, choć tempo tego wzrostu nieco zwolniło w ostatnich latach ze względu na inflację. Wina musujące, takie jak prosecco, cieszą się szczególną popularnością, a kategoria wina bezalkoholowego zaczyna zyskiwać na znaczeniu.
Podsumowując, sprzedaż alkoholu w Polsce ogólnie rośnie, ale preferencje konsumentów przesuwają się w stronę produktów premium i bezalkoholowych, co wpływa na kształt rynku.