Luźniej w galeriach handlowych. Sprzedawcy czekają na święta

Luźniej w galeriach handlowych. Sprzedawcy czekają na święta

galeria handlowa
galeria handlowa Źródło: Pixabay
W trzecim kwartale ruch w galeriach handlowych spadł o blisko 12,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2023 r. Klienci spędzają też na zakupach mniej czasu.

Jak wynika analizy firmy Proxi.cloud spadki w ruchu odnotowano we wszystkich województwach, najmniejsze – w woj. świętokrzyskim – o 4,7 proc., woj. mazowieckim – o 5,5 proc., a także woj. opolskim – o 8,4 proc. Natomiast ruch w galeriach spadł najbardziej na Podkarpaciu (21,3 proc.), Warmii i Mazurach (20,5 proc.) i Podlasiu (18,1 proc.).

Wydarzenia sportowe zachęcają klientów do zakupów

Zróżnicowanie dynamiki ruchu w poszczególnych województwach wynika z różnych czynników, ale ogromne znaczenie ma zróżnicowana sytuacja społeczno-ekonomiczna w poszczególnych częściach kraju.

- Pojawiały się prognozy, że Mistrzostwa Europy w piłce nożnej w Niemczech, odbywające się od 14 czerwca do 14 lipca tego roku, przyczynią się do wzrostu ruchu w galeriach handlowych. W drugiej połowie czerwca odbyły się mecze reprezentacji Polski na tym turnieju, w tym miesiącu wzrósł odsetek klientów w galeriach handlowych o 5,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2023 r – powiedziała Sylwia Kaska z Proxi.cloud.

W minionym kwartale częstotliwość zakupów wzrosła rdr. w dwóch województwach, tj. w świętokrzyskim (III kw. br. – 2,89, III kw. ub.r. – 2,63) i mazowieckim (odpowiednio – 3,35 i 3,33). W pozostałych woj. widoczne są nieznaczne spadki. Z analizy Proxi.cloud wynika, że skróceniu uległ przeciętny czas trwania wizyty – o 18 sekund (III kw. br. – 46:48, III kw. ub.r. – 47:06) oraz średni łączny czas pobytu w placówce – o nieco ponad 5 minut (III kw. br. – 2:26:52, wcześniej – 2:31:58).

Na jednego klienta przypadają około trzy wizyty w miesiącu, a więc częstotliwość utrzymuje się na podobnym poziomie. Znikome spadki i wzrosty w poszczególnych województwach nie powinny być zauważalne po stronie zarządców galerii handlowych, podobnie jak zmiany dotyczące średniego i łącznego czasu wizyty. Jest to potwierdzenie niezmienności nawyków części klientów – analizuje Sylwia Kaska.

Wkrótce rozpocznie najlepszy okres dla sprzedawców: czas przedświątecznych zakupów i wszystkie straty zostaną odrobione.

Czytaj też:
Służby w siedzibie Cinkciarza. Jest reakcja firmy
Czytaj też:
Kiedy pojawi się banknot 1000 zł? Jasna odpowiedź NBP

Źródło: Wprost