Zarząd firmy podjął zdecydowane działania, krok po kroku kreując przyszłość przedsiębiorstwa. Spółka przełamała negatywne tendencje z poprzedniego roku, a kluczowym elementem sukcesu okazały się przeprowadzona transformacja organizacji oraz rebranding marki.
Z KRISPOL na KRISHOME – silniejsi niż kiedykolwiek
KRISHOME, kontynuując tradycje KRISPOL-u, budowanego od 1991 roku przez Beatę i Karola Krysińskich, w 2024 roku dokonała największej przemiany w swojej historii. Transformacja i rebranding – te dwa słowa oddają najlepiej kluczowe działania KRISHOME w mijającym roku. Po 33 latach funkcjonowania, Zarząd spółki postawił na strategiczne rozdzielenie swoich biznesów, przekształcając markę KRISPOL w KRISHOME. Jak podkreśla Grzegorz Ratajczak, Członek Zarządu KRISHOME:
„To było największe wyzwanie, jakie przed sobą postawiliśmy, ale i największy sukces. Dzięki temu zyskaliśmy klarowną strukturę i możemy lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów”.
Integralną częścią przemiany była rozbudowa sieci sprzedaży, która liczy dziś ponad 1000 punktów handlowych i 80 Salonów KRISHOME. To właśnie w tych punktach firma dostrzegła największy potencjał wzrostu, planując ich zwiększenie do 150 do końca 2026 roku. Salony KRISHOME pełnią dziś rolę centrów doradczych, oferując kompleksowe wsparcie – od analizy warunków budowlanych, przez wybór produktu i możliwość jego testowania, aż po profesjonalny montaż.
Więcej okien to więcej domów i szczęśliwych ludzi
Nowe podejście do obsługi inwestorów oraz zaangażowanie w programy termomodernizacyjne przyniosły znaczący wzrost sprzedaży stolarki okiennej – o 31% w porównaniu z rokiem poprzednim. W 2024 roku spółka uruchomiła dodatkowe wsparcie Doradcy Inwestycji – osób doskonale rozumiejących wyzwania budowlane Polaków i wspierających ich na każdym etapie decyzji i procesu budowlanego. Takie podejście skutecznie buduje zaufanie do marki.
Badania zlecone przez KRISHOME w 2023 roku wykazały, że klienci cenią produkty oferujące odpowiedni stosunek technologii do ceny, wpływające na oszczędność energii i podnoszące wartość nieruchomości. Młodzi inwestorzy deklarowali, że liczy się jakość stolarki, a produkty powinny być „good enough”. Ważnym aspektem okazała się również neutralność dla środowiska – coraz więcej młodych klientów zwracało uwagę na ekologiczne materiały, recykling oraz przyjazny dla środowiska proces produkcji. Najważniejszym tematem wskazanym w badaniach była profesjonalna obsługa oraz montaż stolarki, który według Inwestorów odpowiada za 50% sukcesu.
Te odpowiedzi pomogły spółce dopasować strategię i wprowadzić do oferty nowe modele okien o idealnej proporcji technologii, designu i ceny. Ekonomia zakupu okazała się bardzo ważna w tym czasie.
Rozbudowa mocy produkcyjnych
KRISHOME intensywnie inwestuje w przyszłość, czego przykładem jest rozpoczęta w 2024 roku rozbudowa fabryki w Psarach Małych. To tu produkowane są okna, rolety, żaluzje i drzwi zewnętrzne. Celem inwestycji jest realizacja strategii podwojenia przychodów w kluczowych segmentach.
Jak podkreśla Grzegorz Ratajczak:
„Okna PVC i stolarka aluminiowa okazały się naszymi bestsellerami. Inwestorzy najczęściej wybierali stolarkę okienną bikolor, a w przypadku okien aluminiowych dominowały duże przeszklenia i aluminiowe fasady do domów typu nowoczesna stodoła. Można powiedzieć, że to nasza specjalność. Trend był tak mocny, że zdecydowaliśmy się inaczej zorganizować proces produkcyjny, aby spełnić wymagania technologiczne i logistyczne dla dużych konstrukcji. Jesteśmy gotowi na masową produkcję tych rozwiązań. Nasz zintegrowany system kalkulacyjny i infrastruktura IT łączą cały proces – end to end – od projektu w salonie po produkcję i logistykę”.
Rozwój Sieci Salonów KRISHOME
W 2024 roku spółka KRISHOME skoncentrowała się na profesjonalizacji Sieci Salonów, tworząc przyjazne i kompetentne punkty obsługi. Proces sprzedaży został zintegrowany ze ścieżką zakupową klienta, zapewniając spójne doświadczenia zarówno w salonach, jak i w kanale cyfrowym. W tym roku uruchomionych zostało kolejnych 12 salonów Sieci KRISHOME oraz trwa refreshing ekspozycji i standaryzacja akwizycji. Do 2026 roku plan zakłada 150 salonów w tym formacie.
Zielony kurs i odpowiedzialność społeczna
KRISHOME stawia na zrównoważony rozwój. Już ponad 53% energii wykorzystywanej w fabrykach pochodzi z odnawialnych źródeł. Firma zainwestowała w farmy fotowoltaiczne (Września, Żerniki), optymalizuje procesy produkcyjne, realizując założenia gospodarki obiegu zamkniętego. Jednocześnie wspiera lokalne społeczności i inicjatywy ekologiczne stając się częścią Stowarzyszenia Wrzesiński Klaster Zielonej Energii. Spółka bezpośrednio wpływa na zwiększanie rozwoju lokalnej gospodarki, poprzez budowanie lokalnych łańcuchów dostaw, tam, gdzie to jest możliwe.
W obszarze społecznym KRISHOME inwestuje w rozwój pracowników poprzez programy mentoringowe i rozwojowe, budując atmosferę doceniania i równych szans oraz wspiera inicjatywy charytatywne, m.in. jest mecenasem Fundacji im. Ks. Jana Kaczkowskiego.
Plany na 2025 rok
KRISHOME kontynuuje ambitny kurs wzrostu, planując dalszą rozbudowę sieci Salonów, rozwój produktów o stolarkę akustyczną i wdrażanie nowoczesnych rozwiązań, takich jak inteligentne systemy smart home i zintegrowane moduły fotowoltaiczne w stolarce. Firma liczy również na wsparcie sektora publicznego w stymulowaniu popytu na budownictwo niskoenergetyczne i pasywne.
Podsumowując rok 2024, Grzegorz Ratajczak powiedział:
„Mimo trudności rynkowych wróciliśmy na ścieżkę wzrostu. Przeprowadzona transformacja daje solidne podstawy do dalszej ekspansji. Dzięki zaangażowaniu naszego zespołu jesteśmy gotowi na więcej. Z pewnością jeszcze mocniej zaangażujemy się we współpracę branżową, aby promować budownictwo energooszczędne, termomodernizację i dobry montaż.”
Rok 2024 pokazał, że dobra wizja, konsekwencja i innowacje pozwoliły KRISHOME wykreować swoją przyszłość w Polsce.