General Motors robi psikusa Facebookowi

General Motors robi psikusa Facebookowi

Dodano:   /  Zmieniono: 
GM nie wierzy, że kreacje reklamowe na Facebooku są skuteczne i faktycznie wpływają na decyzję ludzi odnośnie do wyboru marki auta 123RF
Dzień przed wejściem na giełdę największego na świecie portalu społecznościowego amerykański gigant motoryzacyjny zapowiedział, że nie zamierza dłużej reklamować się na stronie serwisu Zuckerberga.
GM nie wierzy, że kreacje reklamowe na Facebooku są skuteczne i faktycznie wpływają na decyzję ludzi odnośnie do wyboru marki auta. O ile koncern zamierza znacząco ograniczyć wydatki na standardową reklamę, o tyle nie ma w planach porzucenia aktywności na fanpage’ach swoich produktów. W oświadczeniu stwierdził, że jest to bardzo dobry sposób na wchodzenie w interakcje z klientami.

Analitycy, z którymi rozmawiało BBC, zastanawiają się, czy decyzja tak ważnego reklamodawcy, jakim jest GM (trzeci największy budżet marketingowy w USA), nie spowoduje, że portal w przyszłości będzie miał problemy ze zwiększeniem swoich zysków.

Na razie trwa przedemisyjna gorączka. Cena za akcję wzrosła z 28?35 dol. za akcję do 34?38 dol. Oznacza to, że firma może osiągnąć w dniu debiutu wartość powyżej 100 mld dol. Agencja Reuters dodatkowo informuje, że ogromny popyt na akcje firmy Zuckerberga spowodował, że Facebook wyemituje ich o 25 proc. więcej, niż planował na początku.

Powstały osiem lat temu Facebook posiada ponad 900 mln użytkowników na całym świecie. W zeszłym roku zarobił 1 mld dol.