Szwedzka firma w 2016 roku odnotowała na całym świecie 10 przypadków, kiedy młodzi ludzie zostali w sklepie IKEA na noc. Modę na tego typu wyczyn zapoczątkowało dwóch youtuberów z Belgii. Ponadto odnotowano je w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Holandii, Japonii oraz w Australii.
Na nocny pobyt w sklepie zdecydowali się również autorzy polskiego kanału „WszystkoVlog” w serwisie YouTube. Filmik z ich wyprawy trafił potem do sieci.
Surowe konsekwencje
Szwedzki koncern postanowił zająć twarde stanowisko w sprawie tego dziwnego trendu. Rzecznik prasowa firmy Johanna Iritz poinformowała, że wszystkie przypadki pozostania na noc w sklepie będą traktowane bardzo poważnie, a osoby, które zostaną nakryte w sklepie, będą miały kłopoty z prawem.
Rzecznik IKEA w Wielkiej Brytanii w rozmowie z BBC podkreślał, że firma jest wdzięczna za zainteresowanie klientów, ale pozostanie na noc w sklepie jest niedopuszczalne, ponieważ bezpieczeństwo musi być najwyższym priorytetem.