„500 plus” wspiera branżę złomową

„500 plus” wspiera branżę złomową

Złomowanie pojazdów
Złomowanie pojazdów Źródło: Fotolia / roibu
„O ponad 100 proc. wzrosła ilość złomowanych pojazdów w stosunku do zeszłego roku” – informuje Olmet z Tarnowskich Gór, największa firma recyklingowa w południowej Polsce. Eksperci nie mają wątpliwości, że przyczynił się do tego rządowy program „500 plus”.

Finansowe wsparcie na drugie dziecko w zamierzeniu miało wpłynąć na wzrost demograficzny. Jest jednak zbyt wcześnie, by móc stwierdzić, czy tak się stanie. Pewne jest natomiast to, że wiele rodzin powiększyło się o nowego członka, ale w postaci samochodu. Według najnowszego raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w ostatnim kwartale 2016 roku, rejestracja nowych pojazdów wzrosła o 17,2 proc. Tendencję wzrostową również widać doskonale w liczbie złomowanych samochodów. „W styczniu zeszłego roku zezłomowaliśmy 450 samochodów. W czerwcu 745. W tym roku, w samym tylko styczniu liczba wyniosła już 1046” – mówi Przemysław Oleś, prezes Olmetu z Tarnowskich Gór.

Na złom przez ubezpieczenie

Jednak jak zauważa Przemysław Oleś, nie tylko program 500 plus przyczynił się do wzrostu liczby złomowanych pojazdów. Swój udział ma w tym również branża ubezpieczeniowa. „Wiele złomowanych u nas samochodów mogłoby spokojnie jeszcze pojeździć. Nasi klienci wprost przyznają, że po ostatnim wzroście cen OC, nie opłaca im się trzymać drugiego auta” – przyznaje prezes Olmetu.

Potwierdza to między innymi Marek Pawlik, klient Olmetu, który przyjechał do Tarnowskich Gór tym samym samochodem, który zostawił do złomowania: „Tym fiatem Uno jeździł jeszcze mój tata. Kupiliśmy z żoną nowy samochód, ten mieliśmy trzymać jako dodatkowy, ale przy obecnych stawkach za ubezpieczenie kompletnie nam się to nie opłaca. Wolę na nim zarobić kilka stówek niż stracić kilkadziesiąt” – przekonuje trzydziestolatek ze Śląska.

I rzeczywiście im większy zakład, tym lepiej płaci za kilogram złomu. „Są dni, gdy praca w naszych oddziałach wygląda jak w pełni zautomatyzowanym zakładzie produkcyjnym: przyjęcie auta, rozliczenie, osuszenie, strzępienie, następny. I tak cały dzień. Moce przerobowe pozwalają nam przyjąć nawet 100 samochodów dziennie” – zdradza Przemysław Oleś z Olmetu.

Źródło: Olmet Sp. z o.o.