W komunikacie wydanym przez sieci w poniedziałek podano, że Tesco i Carrefour planują długoterminową strategiczną współpracę obejmującą ich relacje ze światowymi dostawcami i wspólne zakupy produktów marek władnych. Poinformowano, że firmy mają nadzieję poprawić jakość i wybór produktów dostępnych dla klientów, „po jeszcze niższych cenach, zwiększając tym samym ich konkurencyjność”.
„Pracując razem i wykorzystując naszą wspólną wiedzę o produktach i możliwościach ich pozyskiwania, będziemy mogli lepiej służyć naszym klientom” – powiedział cytowany w oświadczeniu CEO Tesco Dave Lewis. Prezes sieci Carrefour Alexandre Bompard poinformował z kolei, że współpraca pozwoli połączyć wiedzę zakupową dwóch światowych liderów, komplementarnych w swoich lokalizacjach, ze wspólnymi strategiami.
W komunikacie podano, że spodziewane jest, iż sojusz formalnie uzgodniony zostanie w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.
Jak informuje CNN, porozumienie o współpracy ma miejsce, ponieważ europejskie sieci supermarketów chcą wzmocnić swoją obronę przed konkurentami cyfrowymi, takimi jak Amazon.
Czytaj też:
Eurostat: Stopa bezrobocia w Polsce wyniosła w maju 3,8 proc. W strefie euro – 8,4 proc.