To zdecydowanie trend światowy, który polega na pozbawianiu logotypów charakterystycznych ozdobników, trójwymiarowości, efektów „błyszczenia” i innego rodzaju elementów przyciągających wzrok. Warner Bros. nie jest pierwszą firmą, która zdecydowała się na taki ruch.
Logo bez ozdobników
Logo Warner Bros. powstało w latach 20. XX wieku. Umownie można je określić jako „bogate”, pełne ozdobników. Teraz zastąpi je logo złożone z dwóch kolorów (niebieskiego i białego), płaskie (dwuwymiarowe) i jednolite.
Czytaj też:
Nowe czasy. Nawet Rolls-Royce zmienia logo i barwy
Wielu obserwatorów powiedziałoby zapewne, że skoro przeszłe logo było „bogate”, to przyszłe jest „biedne”. To uproszczenie, bo w ten sposób zmieniają swoje logo firmy na całym świecie. Było kolorowo, trójwymiarowo i spektakularnie, robi się surowo, dwuwymiarowo i „czysto”.
Czytaj też:
BMW ma nowe logo. Przezroczyste i „cyfrowe”
Czystość graficzna czyli jaka?
W komunikatach prasowych oznajmiających o zmianach w logo dominują zresztą podobne słowa, o poszukiwaniu przez firmy „czystości”. Firmy nie dodają, czy to oznacza, że poprzednie znaki było „nieczyste”.
W każdym razie logo zmieniły ostatnio Kia, Burger King, General Motors, Toyota, Rolls-Royce, BMW, Volkswagen, Nissan, Opel i wiele innych firm. O części z tych zmian pisaliśmy, ale za każdym razem wyglądały one podobnie. Tak właśnie, jak w przypadku nowego logo Warner Bros. Czyli z „bogato” na „czysto”.