Szwedzki sprzedawca przekształcił swój coroczny katalog w wersję audio jako „poręczniejszą i wolną dla rąk” alternatywę dla tradycyjnego wydania. Katalog Ikea na rok 2021, który jest jego ostatnią edycją w historii, jest teraz prawie czterogodzinnym podcastem z narratorem przeglądającym każdą stronę i opisującym, co się na niej znajduje.
Ikea wyjaśniła w prologu, że dzięki temu znudzonym, związanym z domem ludziom daje się coś nowego do słuchania.
„Wiemy, że do tej pory prawdopodobnie przeglądałeś wszystkie możliwe podcasty, audiobooki i listy odtwarzania „Najlepsze w 2020 roku”, więc może przydałoby ci się użyć nowych kojących dźwięków, w oczekiwaniu powrotu normalnego życia do... normalności” - zapowiada narrator w prologu.
„Wycieczka dla uszu”
„Potraktujcie to jako „wycieczkę dla waszych uszu” – mówi dalej narrator. Każdy rozdział audio skupia się na innym umeblowanym domu z tradycyjnego katalogu, a także zawiera wskazówki dotyczące wyposażenia i dekoracji. Dźwięk jest dostępny bezpłatnie na YouTube, Spotify i Audiobooks.com.
Ikea ostatnio położyła większy nacisk na sprzedaż cyfrową i marketing, ponieważ klienci skłaniają się ku zakupom online. Jej sprzedaż internetowa wzrosła podczas pandemii, gdy miliony ludzi zamieniły swoje domy w prowizoryczne szkoły i biura. Sprzedaż wzrosła o 45 proc. w ciągu 12 miesięcy do sierpnia. W styczniu Ikea wprowadziła ulepszoną aplikację mobilną, która w końcu pozwala na zakupy online.
Ostatni katalog wkrótce
Ikea ogłosiła w zeszłym roku, że zaprzestanie wydawania drukowanego katalogu. Firma przytoczyła rosnącą zmianę w kierunku przeglądania i zakupów online, uzasadniając koniec 70-letniej publikacji.
Jeszcze w tym roku Ikea wyda mniejszą książkę, która będzie „wypełniona wielką inspiracją i wiedzą w zakresie wyposażenia domu” i będzie celebracją historii katalogu.
Czytaj też:
Zakupy w IKEI tylko dla zaszczepionych? Wyjaśniamy, jak jest naprawdę