Polskie gry znane na świecie. Branża liczy zyski

Polskie gry znane na świecie. Branża liczy zyski

Wiedźmin 3: Dziki Gon – prezentacja ulepszonej grafiki w wersji next-gen
Wiedźmin 3: Dziki Gon – prezentacja ulepszonej grafiki w wersji next-gen Źródło:Materiały prasowe / CD Projekt
Polska branża gier video rośnie w siłę. Jak wynika z raportu „The Game Industry of Poland – report 2023” przygotowanego między innymi przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, w ciągu ostatnich 5 lat jej przychody wzrosły o 250 proc.

„Celem raportu jest przybliżenie zagranicznej publiczności polskiego sektora gamedev, zaprezentowanie jego potencjału, mocnych stron i perspektyw rozwoju. Dziś polska branża gier to synonim jakości, kreatywności i innowacyjności” – prezes PARP Dariusz Budrowski, w komentarzu do raportu.

Polskie gry

Według raportu w maju 2023 roku w Polsce działały 494 firmy działające w branży gier video. Zatrudniały łącznie ponad 15 tys. osób. W ciągu roku polska branża gamedev wypuszcza ponad 530 tytułów na różne platformy.

„Wśród statystyk finansowych najbardziej napawające optymizmem są wskaźniki wzrostu przychodów rok do roku, nawet pomimo jednorazowego – 8-procentowego spadku w 2021 r. Łączne przychody branży w ciągu ostatnich pięciu lat wzrosły o 250 proc. (głównie dzięki eksportowi)” – czytamy w raporcie.

Branża znana na świecie

Jak podają autorzy raportu polskie produkcje sprzedają się przede wszystkim w USA, Europie i Azji. W zależności od tytułu te trzy kontynenty odpowiadają za 20 – 40 proc. sprzedaży. Polskie firmy wciąż wyprzedzają jednak producenci z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji czy Szwecji.

„Jako Fundacja Indie Games Poland jesteśmy szczególnie dumni z osiągnięć twórców niezależnych. Gry takie jak 'Timberborn', 'Against the Storm' czy 'Papetura' podbiły serca graczy na całym świecie, a ponadto 'Papetura' została nagrodzona na Independent Games Festival. Polska, znana już na całym świecie z wysokiej jakości produkcji gier, zaznacza swoją obecność na arenie światowej, wzmacniając tzw. soft power naszego kraju” – powiedział prezes Indie Games Polska Kuba Wójcik.

Czytaj też:
Twórcy „Diablo” zakładają drugi związek zawodowy
Czytaj też:
Koniec z tanim graniem. Game Pass Core ukróci popularny sposób na oszczędność