Pracownicy Starbucks strajkują. Odeszli od stanowisk w dniu promocji

Pracownicy Starbucks strajkują. Odeszli od stanowisk w dniu promocji

Starbucks Coffee
Starbucks Coffee Źródło:Shutterstock / Grand Warszawski
Tegoroczna promocja świąteczna w Starbucks może się nie udać. Pracownicy sieci kawiarni zapowiedzieli strajk w dniu jej rozpoczęcia. Twierdzą, że wydarzenia promocyjne, takie jak ta czwartkowa, pogłębiają problemy kadrowe i harmonogramowe w sklepach sieci.

Zrzeszeni w związkach pracownicy Starbucks odeszli z pracy w czwartek, aby wysunąć swoje żądania w sprawie umów i zwrócić uwagę na swoje skargi dotyczące kwestii kadrowych i harmonogramu. Związek reprezentujący strajkujących pracowników, Starbucks Workers United, powiedział, że w strajku wzięło udział tysiące pracowników w ponad 200 lokalach.

Strajk i promocja

Przestój zbiega się z coroczną promocją Starbucks, Red Cup Day, podczas której klienci otrzymują jaskrawoczerwone kubki wielokrotnego użytku, jeśli zamówią napój o tematyce świątecznej, taki jak Sugar Cookie Almondmilk Latte.

Starbucks Workers United twierdzi, że wydarzenia takie jak Dzień Czerwonego Pucharu zmuszają pracowników do obsługi większej liczby zamówień niż zwykle, ale bez wystarczającej liczby personelu.

Pracownicy mają dość promocji

Zrzeszeni w związku pracownicy twierdzą, że firma odmówiła negocjacji w sprawie kwestii kadrowych i harmonogramu pracy, które są szczególnie dotkliwe w takie dni, a związek złożył w tym roku skargę dotyczącą nieuczciwych praktyk pracowniczych do Krajowej Rady do spraw Stosunków Pracy.

Starbucks twierdzi, że to związek jest stroną, która uniemożliwia sesje negocjacyjne, nalegając, aby spotkania odbywały się online, pod okiem szeregowych członków, zamiast zapraszać zespoły negocjacyjne do osobistego spotkania.

„Mamy nadzieję, że priorytety Workers United zmienią się i będą obejmować wspólny sukces naszych partnerów i negocjowanie kontraktów dla tych, których reprezentują” – powiedział w oświadczeniu rzecznik prasowy firmy Andrew Trull.

Czytaj też:
Starbucks sprzedaje cyfrowe latte. Uczci rocznicę emisją NFT

Źródło: The New York Times