Od rana klienci m.in. MBanku, ING Banku Śląskiego oraz Polbanku EFG nie mieli dostępu do swoich kont internetowych. Przyczyną były problemy techniczne. Awarie nie miały jednak wpływu na bezpieczeństwo kont - zapewniają przedstawiciele banków.
Największa awaria wystąpiła w MBanku. Klienci od 8 rano nie mogli zalogować się na swoje konta, wielu z nich miało także problem z płatnością kartą. Mogło być to spowodowane pracami modernizacyjnymi, które odbywały się z soboty na niedzielę. Jak poinformowali przedstawiciele banku jest to procedura standardowa, wykonywana na ogół raz na kwartał. Rzecznik prasowy Krzysztof Olszewski nie chciał jednak mówić o przyczynach obecnej awarii. Osoby, które odniosły stratę finansową z powodu braku dostępu do serwisu mogą się zwrócić do banku o rekompensatę - dodał. Ok. godziny 19 pojawił się komunikat przedstawicieli mBanku zgodnie z którym udało się usunąć awarię. - Klienci mBanku mogą już bez problemów zalogować się do systemu - poinformował rzecznik banku Krzysztof Olszewski.
Szybko z usterką techniczną uporał się ING Bank Śląski. Około godz. 10, z powodu awarii serwera baz danych. klienci nie mieli dostępu do kont. O godz. 14 problem został zażegnany, - W 99 % wszystko działa poprawnie – zapewnił rzecznik prasowy Piotr Utrata.
Awaria dotknęła także Kredyt Bank. Utrudnienia w dostępie spowodowane były pracami konserwacyjnymi, przeprowadzanymi w weekend. Na stronie internetowej możemy jednak przeczytać, że aktualnie są przeprowadzane prace zmierzające do usunięcia usterki.
- Problemy z wejściem na stronę Polbanku EFG pojawiły się koło godz. 13 i były spowodowane dużym obciążeniem serwerów – powiedział rzecznik Polbanku Marek Bosak.
Klienci, po usłyszeniu wiadomościach o problemach z innymi bankami, chcieli po prostu sprawdzić stan swojego konta.
j.cz /tvn24, gazeta.pl
Problemy z zalogowaniem się do serwisu mieli również klienci Citibanku. Przedstawiciele banku zapewnili, że jest to sytuacja przejściowa. Bank pracuje obecnie nad likwidacją awarii.
Szybko z usterką techniczną uporał się ING Bank Śląski. Około godz. 10, z powodu awarii serwera baz danych. klienci nie mieli dostępu do kont. O godz. 14 problem został zażegnany, - W 99 % wszystko działa poprawnie – zapewnił rzecznik prasowy Piotr Utrata.
Awaria dotknęła także Kredyt Bank. Utrudnienia w dostępie spowodowane były pracami konserwacyjnymi, przeprowadzanymi w weekend. Na stronie internetowej możemy jednak przeczytać, że aktualnie są przeprowadzane prace zmierzające do usunięcia usterki.
- Problemy z wejściem na stronę Polbanku EFG pojawiły się koło godz. 13 i były spowodowane dużym obciążeniem serwerów – powiedział rzecznik Polbanku Marek Bosak.
Klienci, po usłyszeniu wiadomościach o problemach z innymi bankami, chcieli po prostu sprawdzić stan swojego konta.
j.cz /tvn24, gazeta.pl