Jumbo w Leclerc'u

Dodano:   /  Zmieniono: 
Portugalski detalista Jeronimo Martins SGPS SA prawdopodobnie sprzeda swoją sieć hipermarketów Jumbo w  Polsce francuskiej firmie Leclerc - pisze "Diario Economico".
Jeronimo Martins działa na rynku polskim poprzez sieć supermarketów Biedronka, hipermarketów Jumbo oraz sklepów typu "cash and carry" - Eurocash.
W piątek podczas przedstawiania swoich wyników finansowych za ubiegły rok firma poinformowała, że wkrótce sprzeda swoją sieć Jumbo. W dalszej kolejności może być zaś sprzedana sieć Eurocash. Portugalska grupa chce pozostawić sobie w Polsce tylko sklepy Biedronka. Jeronimo Martins odnotował w 2001 roku stratę netto 86,5 mln euro wobec straty 63,9 mln euro w 2000 roku. Sprzedaż wzrosła w zeszłym roku ogółem o 7,3 proc., do 4,20 mld euro, z 3,92 mld euro rok wcześniej.
Sprzedaż w Portugalii wzrosła w 2001 roku o 4 proc., do 2,5 mld euro, a w zagranicznych oddziałach w Polsce, Brazylii i Wielkiej Brytanii zwiększyła się o 13 proc., do 1,7 mld euro.
Firma zmniejszyła swoje zadłużenie o 200 mln euro w IV kwartale, a w całym 2001 roku o 300 mln euro, do 1,3 mld euro.
nat, pap