"Marka >Polska< - poprawa obrazu Polski w świecie" - to tytuł konferencji organizowanej przez Ministerstwo Gospodarki i Instytut Studiów Wschodnich, która odbędzie się 7 października w Parlamencie Europejskim w Brukseli.
Konferencja ma stanowić okazję do wymiany pomysłów i doświadczeń oraz promocji konkurencyjności polskiej gospodarki wśród partnerów międzynarodowych. Jednym z celów konferencji jest poprawa jakości debaty na temat polityki zagranicznej, dotyczącej handlu i międzynarodowej współpracy gospodarczej, w tym także różnych doświadczeń w zakresie lobbingu i strategii marki oraz również inwestycji i innowacji.
W konferencji wezmą udział przedstawiciele parlamentów, ośrodków analitycznych, a także polskich przedsiębiorstw, które w ostatnich latach osiągnęły sukces na rynku europejskim. Obecność na konferencji zapowiedzieli: wicepremier i minister gospodarki Waldemar Pawlak, komisarz Unii Europejskiej ds. Programowania Finansowego i Budżetu Janusz Lewandowski, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes Urzędu Patentowego Alicja Adamczak i członek zarządu Agencji Rozwoju Przemysłu Andrzej Szortyka.
Bardzo dobre wyniki polskiej gospodarki w ostatnich latach potwierdziły, że marka „Polska" wiąże się z prestiżem, dobrą jakością i niezawodnością. Niski jest jednak poziom umiędzynarodowienia przedsiębiorstw działających w Polsce, dlatego europejscy inwestorzy powinni mieć szansę na przekonanie się, iż Polska to kraj wartościowych kontaktów gospodarczych i handlowych, z którym warto wiązać rozwój swojej firmy. Konferencja będzie zatem, częścią całego systemu działań promujących markę „Polska” na Jednolitym Rynku Europejskim oraz w krajach BRIC (Brazylia, Rosja, Indie, Chiny).Konferencja odbędzie się w ramach Tygodnia Małych i Średnich Przedsiębiorstw (SME Week) w Parlamencie Europejskim.
Red