UPC i Multimedia Polska zapłacą za złamanie obowiązków

UPC i Multimedia Polska zapłacą za złamanie obowiązków

Dodano:   /  Zmieniono: 
UPC Polska i Multimedia Polska złamały przepisy (fot. sxc.hu) Źródło:FreeImages.com
UPC Polska i Multimedia Polska nie poinformowały w odpowiednim terminie swoich klientów o wycofaniu kilku programów ze swych ofert. Za naruszenie obowiązków informacyjnych UOKiK na pierwszą firmę nałożył 379,6 tys. zł kary, a na drugą - 208,2 tys. zł.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) poinformował, że postępowania wobec UPC Polska i Multimedia Polska zostały wszczęte w grudniu 2010 roku; pierwsze po skardze konsumenta, drugie – po zawiadomieniu od przedsiębiorcy.

Zgodnie z prawem, firma telekomunikacyjna, który zmienia swoją ofertę, musi powiadomić konsumenta na piśmie o nowych warunkach – o tym, jakich programów konsument nie będzie mógł zobaczyć i na jakie będzie mógł liczyć. Zmiany w ofercie muszą zostać przedstawione abonentowi co  najmniej z wyprzedzeniem jednego okresu rozliczeniowego.

Prezes Urzędu ustaliła, że UPC Polska oraz Multimedia Polska poinformowały konsumentów o likwidacji programów z naruszeniem tego terminu, a w przypadku UPC Polska konsumenci otrzymali informacje nawet po wprowadzonych zmianach. Prezes UOKiK uznała, że przedsiębiorcy naruszyli zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła na nich kary finansowe. Okolicznością łagodzącą przy ustalaniu wymiaru kary było to, że obie spółki zaprzestały stosowania kwestionowanej praktyki i współdziałały z Urzędem podczas prowadzonych postępowań. Decyzje nie są ostateczne; Multimedia Polska odwołała się do sądu, a  UPC jeszcze ma taką możliwość - podał UOKiK.

To nie pierwszy raz, gdy Urząd kwestionuje niedopełnienie obowiązku informacyjnego przez operatora telewizji kablowej. We wrześniu 2011 roku zakwestionował praktyki spółki Vectra, która informowała o nowym regulaminie po jego wejściu w życie.

zew, PAP