Kryzys producentów autobusów

Kryzys producentów autobusów

Dodano:   /  Zmieniono: 
Sprzedaż nowych autobusów po trzech kwartałach 2002 roku spadła o 20,63 proc. w porównaniu do tego samego okresu 2001 roku i wyniosła 827 sztuk, czyli o 215 mniej.
"Przewidujemy, że taka różnica utrzyma się na zakończenie roku i sprzedaż w 2002 roku zatrzyma się w okolicach 1200 sztuk" - powiedział Aleksander Kierecki, z JMK zajmującej się analizą rynku autobusów.

W 2001 roku sprzedaż autobusów na polskim rynku wyniosła 1394 sztuki.

Według JMK, głównym powodem złej sytuacji na rynku jest spadek sprzedaży w segmencie pojazdów miejskich, kryzys wydatków publicznych i rosnące zadłużenie gmin miejskich.

Spadek sprzedaży nastąpił też w segmencie pojazdów międzymiastowych o podwyższonym komforcie i autobusów turystycznych.

Natomiast polepszenie koniunktury nastąpiło w kategorii pojazdów lokalnych - o 5,16 proc., oraz szkolnych - o 5,6 proc.

Według danych JMK, po III kwartałach 2002 roku na pierwszym miejscu pod względem sprzedaży autobusów znalazł się Autosan (314 wobec 371 w tym okresie 2001 roku), a na drugim Jelcz (114 wobec 212).

nat, pap