Biedronek jest coraz więcej, małych sklepów - coraz mniej

Biedronek jest coraz więcej, małych sklepów - coraz mniej

Dodano:   /  Zmieniono: 
W Polsce jest coraz więcej dyskontów (fot. By Matpil105 (Own work) [CC-BY-SA-3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], via Wikimedia Commons) 
W Polsce rośnie liczba dyskontów (Biedronka, Lidl) - w ciągu 5 lat liczba takich sklepów podwoiła się. Jednocześnie w ciągu ostatnich trzech lat liczba małych i średnich sklepów zmniejszyła się o 60 tysięcy - pisze "Dziennik Polski".
Udział dyskontów w rynku artykułów żywnościowych wzrósł w ciągu pięciu lat do 18 proc. Sklepy te zdobywają rynek głównie kosztem małych i średnich placówek. - Francuzi to przećwiczyli. Zniszczyli drobny handel, a teraz w panice, kosztem milionów, próbują go odbudować. Dla dobra konsumenta i lokalnych rynków pracy - alarmuje Maciej Ptaszyński, dyrektor Polskiej Izby Handlu.

arb, "Dziennik Polski"