PMPG z przychodami 34 mln złotych

PMPG z przychodami 34 mln złotych

Dodano:   /  Zmieniono: 
Oświadczenie Platformy Mediowej Point Group
Prawie 34 mln zł wyniosły skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Platforma Mediowa Point Group w pierwszym półroczu 2013 r.
Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 14,629 mln. Grupa zamknęła półrocze z zyskiem w wysokości 3,620 mln zł.

W pierwszym półroczu 2013 r. przychody GK PMPG uzyskały poziom zbliżony do analogicznego okresu roku ubiegłego. To m.in. efekt przeprowadzonej w roku poprzednim restrukturyzacji grupy oraz decyzji biznesowych dotyczących zaangażowania w rozwój nowych projektów przy jednoczesnej rezygnacji z niektórych nierentownych rodzajów działalności. Dzięki decyzji o nowych przedsięwzięciach, przychody PMPG były nieco wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, mimo że rynek reklamy prasowej wykazuje tendencje spadkowe. Według szacunków domu mediowego Starlink, rynek reklamy w Polsce tylko w pierwszym kwartale tego roku stracił prawie 6 proc., a segment magazynów – ponad 16 proc.

Wzrost kosztów własnych sprzedaży, widoczny w wynikach I półrocza 2013 r., to również wynik uruchomienia nowego projektu wydawniczego. Istotny udział w kosztach miały także wydatki marketingowe związane z wprowadzaniem na rynek nowego tygodnika „Do Rzeczy” i magazynu „Historia do Rzeczy” na początku roku oraz realizacją kampanii promocyjnej tygodnika WPROST w czerwcu 2013 r. W ocenie zarządu, zarówno wprowadzenie nowego magazynu, który uzupełnia portfolio grupy o ofertę dla czytelnika konserwatywnego, jak i promocja nowej linii programowej tygodnika WPROST, są ważne dla postrzegania obu tytułów zarówno przez czytelników, jak i przez potencjalnych kontrahentów, co w średniej i długiej perspektywie powinno przełożyć się na wzrost przychodów ze sprzedaży pism oraz powierzchni reklamowej.

Zakończenie z końcem ub.r. procesu repozycjonowania i restrukturyzacji grupy kapitałowej PMPG oraz zmiany w portfolio grupy pozwoliły na sporządzenie prognozy finansowej na rok 2013, którą Zarząd spółki przedstawił w końcu I kwartału. Prognoza – oparta na konserwatywnych założeniach co do sytuacji makro- i mikroekonomicznej - zakłada wzrost przychodów do 76,62 mln zł i EBITDA w wysokości ponad 4mln zł. Wyniki pierwszego półrocza potwierdzają, że  pozytywna prognoza pozostaje prognozą realistyczną.

Głównym aktywem GK PMPG pozostaje tygodnik WPROST, który jest najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem w Polsce (wg rankingów Instytutu Monitorowania Mediów, WPROST nieprzerwanie od ponad trzech lat jest najczęściej cytowanym przez inne media polskim tygodnikiem). Tygodnikiem od końca stycznia kieruje nowy redaktor naczelny - Sylwester Latkowski. Ze wstępnych szacunkowych danych wydawcy wynika, że realizowana przez nowego naczelnego strategia rozwoju tytułu przynosi efekty w postaci wzrostu sprzedaży egzemplarzowej tygodnika. Jednocześnie WPROST jest tygodnikiem o najwyższym rozpowszechnianiu płatnym w Polsce  (143 244, w tym e-wydania - 50,7 tys., 35,4 proc. – dane ZKDP, czerwiec 2013). Od kilkunastu tygodni rośne również sprzedaż egzemplarzowa pisma.

Rosnącą rolę w przychodach zaczyna odgrywać również spółka Orle Pióro, wydawca tygodnika „Do Rzeczy” oraz „Historia Do Rzeczy”. Te kierowane do konserwatywnego czytelnika tytuły szybko zdobyły grono wiernych fanów. Tygodnik „Do Rzeczy” jest obecnie w czołówce najlepiej sprzedających się tygodników opinii, a miesięcznik „Historia Do Rzeczy” to zdecydowany lider rynku w cieszącej się coraz większym zainteresowaniem kategorii magazynów poświęconych historii.

Jednocześnie, w ramach nowoprzyjętej strategii rozwoju, z końcem pierwszego półrocza PMPG zdecydowała o zawieszeniu wydawania magazynu FILM. Wcześniej zarząd nie wykluczał możliwości sprzedaży marki i jej zasobów, jednak wobec braku osiągnięcia satysfakcjonującej ceny odstąpił czasowo od tego projektu, nie zamykając sobie jednak możliwości wznowienia lub przywrócenia na rynek niektórych elementów marki.

Na przełomie roku 2012 i 2013 Zarząd PMPG S.A. opracował nową strategię rozwoju dla Grupy. Celem prowadzonych działań było przede wszystkim ustabilizowanie pozycji PMPG jako wydawcy mediów opiniotwórczych w świetle zmian strukturalnych zachodzących na rynku mediów oraz reklamy. Efektem prac nad nową strategią prac było m.in. złożenie wniosku o koncesję na nadawanie programu edukacyjnego w sygnale multipleksu 1. Zgodnie z planami rozwoju Grupy, kanał telewizyjny może zostać uruchomiony w 2014 r.