Kawa i hot-dog z Orlenu, to produkty, które kojarzą nie tylko kierowcy. Koncern paliwowy od lat mocno stawia na rozwój także branży sprzedaży detalicznej. Dziś poinformował o kolejnym ruchu, który ma rozszerzyć portfolio produktów z marki własnej Orlen.
Firma ogłosiła, że do 8 kwietnia przyjmuje oferty producentów, którzy podejmą się stworzenia napojów kawowych w szklanych butelkach i puszkach, które koncern sprzedawałby pod własną marką. „Aby osiągnąć tak zdefiniowane cele, PKN Orlen planuje podpisanie umowy ramowej z wybranym w niniejszym postępowaniu producentem napojów kawowych."
Orlen jak Starbucks i Costa
Z komunikatu wynika, że PKN Orlen od razu planuje wypuszczenie napojów kawowych w wielu wariantach. Koncern poszukuje dostawcy napojów kawowych w butelkach szklanych – kawa na mleku sojowym, kawa na mleku migdałowym, kawa na mleku owsianym, kawa na mleku kokosowym i cold brew, a także w puszkach – kawa americano, kawa latte, kawa latte vanilla oraz kawa americano z tonikiem.
Firma poinformowała, że postępowanie, w ramach którego ma zostać wybrany producent, podzielone będzie na trzy etapy. W pierwszym nastąpi analiza złożonych ofert (po 8 kwietnia), drugi zakłada negocjacje z wybranym wykonawcą, a dopiero w trzecim, po podpisaniu odpowiednich umów o poufności, ma być podana do wiadomości przewidywana liczba produktów, które trafią na rynek.
Nie podano dokładnej daty zakończenia całego procesu, ale bezpieczne można przyjąć, że szczegóły poznamy dopiero w połowie 2022 roku.
Czytaj też:
Kolejne Starlinki na Ukrainie. „Dziękuję Elonowi Muskowi, rządowi Polski i Orlenowi”