KE niezadowolona z Facebooka i Twittera. Chodzi o ochronę użytkowników

KE niezadowolona z Facebooka i Twittera. Chodzi o ochronę użytkowników

Siedziba Komisji Europejskiej
Siedziba Komisji Europejskiej Źródło: Fotolia / Leonid Andronov
Komisja Europejska twierdzi, że media społecznościowe, tj. Facebook i Twitter tylko częściowo odpowiedziały na jej żądania dostosowania swoich praktyk do unijnego prawa konsumenckiego.

„Facebook, Google i Twitter akceptują zmianę warunków świadczenia usług, aby były przyjazne dla klienta i zgodne z przepisami UE” – taki nagłówek widnieje na stronie internetowej Komisji Europejskiej. KE apelowała do przedstawicieli mediów społecznościowych w 2017 r. o zmianę warunków korzystania z usług. Giganci social media opublikowali w czwartek 15 lutego zmiany, które wprowadzili w celu spełnienia żądań europejskich regulatorów.

KE: Wdrażanie zmian zajmuje zbyt dużo czasu

Jeszcze tego samego dnia KE stwierdziła, że firmy tylko częściowo zajęły się kwestiami związanymi z ich odpowiedzialnością oraz informowaniem użytkowników o ewentualnym usunięciu treści i zmianach na ich kontach.

Vera Jourova, europejska komisarz ds. sprawiedliwości, konsumentów i równości płci powiedziała, że ​​„nie do przyjęcia” jest to, że wiele z tych zmian „wciąż nie jest kompletnych, a ich wdrażanie zajmuje dużo czasu”. Podkreślono jednak, że zmiany zaproponowane przez Google+ wydają się być zgodne z wymaganiami.

Czytaj też:
Facebook testuje opcję „oceń negatywnie”. Rzecznik portalu wydał oświadczenie

Źródło: Washington Post / ft.com