„Facebook, Google i Twitter akceptują zmianę warunków świadczenia usług, aby były przyjazne dla klienta i zgodne z przepisami UE” – taki nagłówek widnieje na stronie internetowej Komisji Europejskiej. KE apelowała do przedstawicieli mediów społecznościowych w 2017 r. o zmianę warunków korzystania z usług. Giganci social media opublikowali w czwartek 15 lutego zmiany, które wprowadzili w celu spełnienia żądań europejskich regulatorów.
KE: Wdrażanie zmian zajmuje zbyt dużo czasu
Jeszcze tego samego dnia KE stwierdziła, że firmy tylko częściowo zajęły się kwestiami związanymi z ich odpowiedzialnością oraz informowaniem użytkowników o ewentualnym usunięciu treści i zmianach na ich kontach.
Vera Jourova, europejska komisarz ds. sprawiedliwości, konsumentów i równości płci powiedziała, że „nie do przyjęcia” jest to, że wiele z tych zmian „wciąż nie jest kompletnych, a ich wdrażanie zajmuje dużo czasu”. Podkreślono jednak, że zmiany zaproponowane przez Google+ wydają się być zgodne z wymaganiami.
Czytaj też:
Facebook testuje opcję „oceń negatywnie”. Rzecznik portalu wydał oświadczenie