Jak zrobić konwertujący landing page? 6 kwestii, o których musisz pamiętać
Artykuł sponsorowany

Jak zrobić konwertujący landing page? 6 kwestii, o których musisz pamiętać

Jak zrobić konwertujący landing page? 6 kwestii, o których musisz pamiętać
Jak zrobić konwertujący landing page? 6 kwestii, o których musisz pamiętać Źródło:AdobeStock
Landing page, inaczej określany, jako strona docelowa, to świetny sposób na promocję konkretnych produktów, wydarzeń, usług lub szczególnych ofert proponowanych przez daną markę. Dlaczego? Dzięki temu, że landing page jest poświęcony jednemu, konkretnemu celowi możesz przekazać odbiorcy maksymalną ilość informacji, jednocześnie minimalizując ryzyko, że użytkownik je przeoczy

Przykład? Załóżmy, że w swoim sklepie internetowym wprowadzasz zupełnie nowy towar. Informacja umieszczona na stronie głównej, z uwagi na natłok innych komunikatów, może pozostać niezauważona. Landing page bardzo dobrze sprawdzają się jako uzupełnienie kampanie PPC. Jeżeli zastanawiasz się, jak robić landing page, żeby podnieść konwersję, skorzystaj z poniższych porad.

Webwriting. Sercem dobrej strony docelowej jest jej treść. Nie oznacza to jednak, że masz „wpakować” w landing page możliwie jak najdłuższy tekst, naszpikowany szczegółowymi informacjami. Czasami mniej znaczy więcej. Przygotowując treść landing page’a weź więc pod uwagę zasady webwritingu, czyli techniki pisania „do” Internetu. Pamiętaj, że treści są zupełnie inaczej konsumowane online. Użytkownicy często tylko prześlizgują się po nich wzrokiem próbując wyłapać najważniejsze dane, dlatego skup się przede wszystkim na nagłówkach i tytułach. Poza tym, kluczowe informacje postaraj się w miarę możliwości wypunktować lub pogrubić.

CTA nad linią załamania strony. Przynajmniej jeden przycisk CTA (call to action) powinien znaleźć się pod linią załamania landing page, ponieważ to właśnie ten fragment strony przykuwa największą uwagę ze strony odbiorców. Ta sama zasada dotyczy umieszczania najważniejszych dla użytkowników informacji, które mogłyby ich skłonić do skorzystania z proponowanej oferty.

Magnes na leady. Jeżeli chcesz, żeby landing page służył, na przykład, do zapisów na newsletter, pamiętaj o tym, żeby zaproponować swoim klientom coś w zamian. W „roli” magnesu na leady może wystąpić darmowy e-book, ciekawe case studies itp. To zależy w dużej mierze od Ciebie, ale warunek jest jeden, bonus, który proponujesz musi być dopracowany w najdrobniejszych szczegółach.

Estetyka wizualna. Twój landing page powinien być przyjemny dla oka. Oznacza to nie tylko konieczność właściwego rozmieszczenia i podzielenia treści, ale również atrakcyjne zdjęcia i klarowną budowę strony docelowej. Zasada jest prosta – użytkownik powinien móc szybciej znaleźć najważniejsze informacje, dlatego wizualna budowa landing page’a ma kluczowe znaczenie.

Język korzyści. Przygotowując treść landing page’a posługuj się językiem korzyści. Oznacza to, że musisz pokazać odbiorcy co zyska, jeśli zdecyduje się na skorzystanie właśnie z Twojej oferty. Jeżeli nie przedstawisz produktu lub usługi w atrakcyjny sposób, potencjalny klient nie będzie miał powodu, żeby się nimi zainteresować. Nie oznacza to oczywiście, że musisz tworzyć treści o bardzo dużej objętości, wręcz przeciwnie – wykorzystaj grafiki, zdjęcia, krótkie filmy itp. W tym przypadku wiele zależy od tego, co reklamujesz i jaki rezultat chcesz uzyskać.

Prosty formularz. Jeżeli chcesz, żeby użytkownik wypełnił opublikowany na landing page’u formularz, postaraj się uprościć jego konstrukcje i wymagaj podania wyłącznie podstawowych informacji. Im więcej pytań będziesz zadawać, tym większa jest szansa, że na którymś etapie odbiorca poczucie się zniechęcony i zrezygnuje z dalszej interakcji z Twoją stroną. Przemyślana forma formularza to absolutna podstawa, dlatego dobrze się zastanów, jakie dane są Ci rzeczywiście potrzebne.

Źródło: Materiały prasowe