CD Projekt przedstawił wyniki finansowe tuż przed premierą Cyberpunka 2077. „Najlepszy kwartał od lat”

CD Projekt przedstawił wyniki finansowe tuż przed premierą Cyberpunka 2077. „Najlepszy kwartał od lat”

CD Projekt
CD Projekt Źródło: Shutterstock / Grand Warszawski
CD Projekt RED przedstawił wyniki finansowe spółki za trzeci kwartał 2020 roku, czyli na chwilę przed premierą swojego długo oczekiwanego hitu Cyberpunk 2077. Firma osiągnęła 105 mln przychodów i 23 mln zł zysku netto. Zaznaczono także, że praca zdalna spowodowana koronawirusem zostaje przedłużona do marca 2021 roku.

W spotkaniu wynikowym wzięli udział prezes spółki Adam Kiciński i dyrektor finansowy Piotr Nielubowicz. Ten drugi zaznaczył, że firma osiągnęła 105 mln zł przychodów ze sprzedaży, a skonsolidowany zysk netto wzrósł w ujęciu rocznym o blisko 60 proc. i wyniósł ponad 23 mln zł. Co ciekawe, większość przychodów nadal stanowi sprzedaż Wiedźmina 3.

– Osiągnięte w III kwartale przychody oparte były w głównej mierze na sprzedaży gier z wiedźmińskiego uniwersum – podobnie jak w minionych kwartałach dominował Wiedźmin 3 wraz z dodatkami, dostępny obecnie na czterech platformach. Warto podkreślić, że kolejny bardzo dobry kwartał mają za sobą GWINT oraz Wojna Krwi. Z kolei GOG.com poprawił swoją sprzedaż w okresie lipiec-wrzesień o blisko jedna czwartą w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. – komentuje Piotr Nielubowicz, Wiceprezes Zarządu CD PROJEKT ds. finansowych. Przyznał także, że pierwsze informacje o zyskach ze sprzedaży Cyberpunka firma będzie mogła podać w wynikach finansowych za IV kwartał 2020 roku.

Cyberpunk 2077. Nowy bestseller

Przedstawiciele firmy odnieśli się także do przedsprzedaży gry Cyberpunk 2077, która będzie miała premierę 10 grudnia.

– Ilość odwołanych preorderów gry była marginalna. Mamy nadzieję, że uda nam się namówić tych graczy do ponownego zakupu gry – powiedział Piotr Nielubowicz. Dyrektor finansowy powiedział również, że większość wydatków marketingowych stanowią rynki zagraniczne. – Polska jest odpowiedzialna za 2-4 proc. naszych przychodów – przyznał.

– Pozytywne wrażenia dziennikarzy, a w szczególności opinie podkreślające złożoność i niesamowity klimat Night City, bardzo nas cieszą i potwierdzają ogromny potencjał Cyberpunka. W ostatnich tygodniach widzimy rosnące zainteresowanie naszą najnowszą grą. Pokazuje to świetna oglądalność cyklicznego wydarzenia online Night City Wire oraz innych materiałów dot. Cyberpunka – ostatni trailer w ciągu trzech dni od publikacji został obejrzany prawie 23 miliony razy. A to jeszcze nie wszystko, ponieważ najintensywniejszy etap kampanii promocyjnej wystartuje wraz z początkiem grudnia – mówi Adam Kiciński, Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej CD PROJEKT.

Wydatki na kampanię reklamową

W ostatnich tygodniach CD PROJEKT RED ogłosił szereg kolaboracji w ramach marki Cyberpunk. Studio realizuje projekty m.in. z Porsche, Nvidią, Adidasem czy Sprite. Kampania reklamowa skierowana jest na 55 krajów i 35 języki. Firma przypomina jednak, że największy nacisk na promocje skierowano na pierwsze dni grudnia.

Najnowszy trailer z rozgrywką na konsoli PlayStation zaliczył 23 miliony wyświetleń w niecałe 3 dni na platformie YouTube.

Czytaj też:
Premiera Cyberpunka 2077 już niebawem. Jakie są wymagania sprzętowe gry?