Od piątku klienci mogą zamawiać swoje napoje serwowane w jednym z czterech nowych świątecznych kubków. Coroczne nowości mają na celu wzbudzenie emocji w sieci kawiarni. Starbucks zapowiedział, że tegoroczny motyw przewodni „Carry the Merry” zostanie wypisany na dwóch filiżankach.
Kubki jako „posłańcy radości”
„W tym roku myśleliśmy o takich kubkach, którzy będą postrzegane na świecie jako posłańcy radości” – napisał Jeff Wilkson, dyrektor kreatywny Starbucksa, w komunikacie prasowym. Dodał, że chce, aby zamówienia klientów były „krótką chwilą radości, na którą mogą liczyć”.
Starbucks rozdawał w piątek bezpłatną wersję świątecznego kubka do wielokrotnego użytku klientom, którzy zamówili sezonowy napój w amerykańskich restauracjach lub w ramach dostawy. Bariści również zaczęli nosić czerwone fartuchy.
Tegoroczne napoje sezonowe to mocha miętowa, tostowa mokka z białą czekoladą, karmelowe brulee latte, kasztanowe pralinki i ajerkoniak, a także świąteczna mieszanka kawy. Starbucks będzie również oferować szereg sezonowych potraw, w tym nową bułeczkę żurawinowo-pomarańczową, duński ser ze śliwkami cukrowymi oraz specjalne ciastko bałwana (showman cookie).
Nowe lub sezonowe pozycje menu pomagają zwiększyć sprzedaż, ponieważ klienci często kupują je jako dodatek do zwykłych zamówień, zamiast wymieniać je z dotychczasowymi. W tym roku Starbucks ujawnił, że Pumpkin Cream Cold Brew, który został wprowadzony na rynek w 2019 roku, w trzecim kwartale wyprzedził już charakterystyczną Pumpkin Spice Latte.
Starbucks: tradycja kubkowa
Starbucks po raz pierwszy wypuścił sezonowe kubki w 1997 roku. Firma wywołała kontrowersje w 2015 roku, gdy usunęła „symbole sezonu”, czyli renifery i ozdoby, bo zdecydowała się na prosty dwukolorowy czerwony kubek. Od tego czasu dodaje do swoich kubków więcej świątecznych ozdób, takich jak jemioła.
W międzyczasie Dunkin wprowadził własne świąteczne menu, filiżankę i opakowanie. Nowością w tym roku jest kanapka śniadaniowa na zakwasie i chai latte z mlekiem owsianym, najnowsza bezmleczna opcja.
Sieć dołożyła tylko jedno słowo na swoje kubki i pudełka: „Cheersin'”, które opisuje jako „zabawne połączenie okrzyków i Dunkin'”, symbolizujące spotkanie razem i celebrację Świąt.
Czytaj też:
Pizza Hut i KFC mają kłopoty. Klienci się odwrócili