RTM Kto pierwszy, ten lepszy

RTM Kto pierwszy, ten lepszy

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.pl Źródło: InfoWire.pl

Czasy kiedy planowaliśmy działania marketingowe z dużym wyprzedzeniem odchodzą do lamusa. Skala, media i energia nie są już decydującym atutem. Dziś liczy się szybkość i zwinność. Podczas gdy konkurencja prowadzi nieustanny wyścig o klienta, my przejmujemy inicjatywę, otwieramy nowe kanały, rozwijamy markę. Real-Time Marketing gwarantuje priorytet działania.

Dzisiejszy marketing, aby spełniać swoje zadanie i stanowić najpotężniejszą metodę komunikacji marek, musi nieustannie wychodzić naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. W większej mierze dotyczą one zawartości komunikatów, ale odnoszą się również do bezpośredniości oraz czasu ich emisji.

Marketing w czasie rzeczywistym opiera się w głównej mierze na nadawaniu wiadomości w przeciągu minut, nie dni. Oznacza to, że pomysły powinny się rozchodzić z prędkością, która zagwarantuje im dotarcie do globalnej publiczności. Dla przedsiębiorstwa reakcja ta przejawia się w ciągłym rozwijaniu i doskonaleniu produktów lub usług w oparciu o wydarzenia rynkowe i opinie klientów oraz dostrzeganiu możliwości i błyskawicznym podejmowaniu działań.  

RealTime Marketing, tak jak każda inna dziedzina marketingu rządzi się jednak swoimi prawami. Podstawową zasadą, bazująca na kilku sprawdzonych krokach jest tropienie zdarzeń, a następnie elastyczne reagowanie, w taki sposób aby unikając kłopotliwych błędów umieścić markę na wysokiej pozycji w Internecie.

Kluczem do zrozumienia i wykorzystania tego narzędzia jest ciągłe wdrażanie małych inicjatyw marketingowych w czasie rzeczywistym, które nie tylko uczy publiczność właściwej komunikacji marki, ale przygotowuje zespół do podjęcia skutecznego działania wtedy, kiedy nadarzy się warta uwagi szansa. Należy wziąć pod uwagę również kontekst rozmów odbywających się w cyberprzestrzeni, które aktywizują dane społeczeństwo. Interakcje powinny być twórcze, aktualne i przede wszystkim na temat. Real Time Marketing to nie tylko nośnik informacji, ale również trend, dzięki któremu zwiększamy widoczność i rozpoznawalność marki w sieci.

Recepta na sukces Real-Time to przede wszystkim z zgodny, aktywny i twórczy zespół, który ułatwi pracę wokół nowości we wszystkich kanałach komunikacji. Następnym krokiem, którego nie warto bagatelizować jest zidentyfikowanie społeczności i fanów marki. Wczorajszy news marki Teekanee pokazał, iż specjaliści social media mają na uwadze rzeszę fanów sportu, którzy dołączyli do Fanpagea po Pucharze Świata w Skokach Narciarskich 2014, którego marka Teekanne była oficjalnym partnerem. Już o 11:52, chwilę po zwycięstwie Justyny Kolwaczyk, na fanpageu marki pojawiła się informacja wsparta dedykowaną grafiką z gratulacjami dla biegaczki. Posunięcie to jest dowodem na realizację następnego, nieodzownego kroku Real-Time, czyli uważnego monitorowania cyberprzestrzeni. Zespół aktywnie obserwuje rozwijające się trendy, popularne tematy, nowości i tendencje rynkowe. Jego zadaniem jest również śledzenie szumu i tempa wokół wybranych fraz kluczowych lub istotnych fragmentów treści. Najważniejszym, ostatnim elementem strategii jest czas i szybkość realizacji. Jeśli wiadomość zostanie nadana w kilka minut po istotnym dla społeczeństwa wydarzeniu istnieje duże prawdopodobieństwo, że skłoni ona ludzi do dyskusji, która z kolei wypozycjonuje post i zachęci innych odbiorców do interakcji.

News jest jak bieżąca woda. Jego szybkość porównujemy do kaskady docierającej jednocześnie do wszystkich znanych nam kanałów informacji, przy czym to właśnie media społecznościowe stanowią jego doskonałe źródło   komentuje Kamila Szwagiel, Project Manager GRUPA 365NET. Aby zintegrować swoją markę w szerszym kontekście wystarczy wdrożyć technologię, przysłuchiwać się uważnie dyskusjom internetowym i rozpocząć błyskawiczną współpracę z odbiorcami. Real-Time nabiera kluczowego znaczenia. dodaje.

GRUPA 365 NET to innowacyjna grupa działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet - gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.
 
NR1WINTERNECIE.pl to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.

Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl 

http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net 

 

 

 

Źródło: GRUPA 365 NET

dostarczył:
netPR.pl