Działania z obszaru remarketingu pozwolą Ci na dotarcie do specyficznej grupy użytkowników. Odwiedzili już oni bowiem Twoją witrynę, a więc zainteresowali się już Twoim produktem lub usługą. Opuścili jednak stronę i nie skorzystali z oferty. Co dalej? Nie daj im o sobie zapomnieć i skłoń ich do ponownej wizyty poprzez kierowanie do nich trafnych reklam.
Jak to działa? Istnieje możliwość, aby wszyscy użytkownicy odwiedzający daną witrynę byli zapisywani na liście remarketingowej. Dzięki temu, gdy przeglądają oni inne strony, można potem do nich dotrzeć. Za pomocą narzędzi do remarketingu dopasowuje się komunikaty do odpowiednich użytkowników, którzy zainteresowani są konkretnym produktem lub usługą. Sposobów jest wiele i można korzystać z nich w zależności od rodzaju posiadanej witryny czy typu kampanii.
Do najbardziej popularnych sposobów należy wyświetlanie reklam użytkownikom, gdy surfują po sieci oraz wyświetlanie reklam w wyszukiwarce Google. Skuteczną metodą jest też używanie reklam dynamicznych, które tworzone są w oparciu o inne witryny odwiedzane przez Twoich klientów oraz przede wszystkim o rodzaj interakcji w jaką użytkownik wszedł z Twoją witryną.
Kolejną metodą jest email remarketing. Opiera się on na wykorzystaniu emailingu do interakcji z klientami, którzy opuścili witrynę internetową. Przyspiesza proces powrotu klienta na stronę i zakończenie transakcji. Komunikat zostaje wysłany do użytkownika w precyzyjnie określonym miejscu (personalna skrzynka email) i czasie (zaraz po odwiedzeniu strony). To zdecydowanie zwiększa siłę oddziaływania i szansę na powrót klienta.
Wszystkie działania z zakresu remarketingu pomagają pozyskać więcej zarejestrowanych użytkowników, służą promocji marki i po prostu zwiększeniu sprzedaży. To jednak przede wszystkim skuteczne narzędzie skłaniania do zakupu tych wahających się, nieprzekonanych komentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Management Board Assistant Grupa 365 NET.
Remarketing daje możliwość dotarcia do klientów w momencie największego prawdopodobieństwa dokonania przez nich zakupu, a więc na przykład zaraz po odwiedzeniu Twojej strony albo w trakcie przeglądania podobnych produktów na innych stronach. Pozwala on też w końcu dotrzeć do odbiorców, którzy porzucili swój koszyk, dodali do niego produkty, ale nie sfinalizowali zakupów. Zaletą tych działań jest przede wszystkim ich zasięg oraz personalizacja, czyli dobranie komunikatu do konkretnego użytkownika.
dostarczył infoWire.pl