Drugi i początek trzeciego kwartału był dla Grupy Echo Investment okresem oddawania nowych projektów do użytku. We Wrocławiu sfinalizowana została sprzedaż biurowca West Link i Sagittarius, a w Łodzi budynków Sumetris II. W październiku w Katowicach deweloper otwiera centrum handlowe Libero, w którym znajduje się 45 tys. m kw. nowoczesnej przestrzeni handlowej, rozrywkowej oraz restauracyjnej. Odzwierciedla to nowe podejście w projektowaniu i budowaniu centrów handlowych. W momencie otwarcia obiekt ten będzie już całkowicie wynajęty. Warszawska Galeria Młociny, która jest w trakcie realizacji, na pół roku przed planowanym otwarciem, jest już wynajęta w 87 proc. Jak podaje firma, oba projekty osiągają wyniki lepsze od przewidywanych.
– Z przyjemnością obserwuję postępy prac na naszej flagowej inwestycji Browary Warszawskie. Jeszcze w tym roku wszystkie budynki tego nowego miejskiego kwartału wejdą w fazę budowy. Do 2020 r. wszystkie będą gotowe i przekazane użytkownikom, łącznie z doskonale zorganizowaną przestrzenią publiczną, dostępną dla wszystkich mieszkańców. To miejsce będzie doskonałe do zamieszkania, pracy czy spędzania wolnego czasu z przyjaciółmi czy rodziną. Chciałbym się również podzielić doskonałą wiadomością, jaką jest uchwalenie planu miejscowego dla terenu przy ul. Tymienieckiego w Łodzi, gdzie znajduje się nasz kolejny wielofunkcyjny, miastotwórczy projekt – mówi Nicklas Lindberg, prezes Echo Investment.
Echo Investment zarabiała także na sprzedaży mieszkań. W II kwartale 2018 roku marża na sprzedaży mieszkań wyniosła 33 proc. Kwartał wcześniej było to 28 proc. Tak wysoka rentowność w dwóch kwartałach pozwoliła na osiągnięcie wysokiego zysku netto po pierwszym półroczu. Celem działu sprzedaży jest przekazanie klientom 1 000 mieszkań do końca roku i zawarcie umów przedwstępnych na sprzedaż 1 100 lokali.
– Przystosowaliśmy naszą strategię w sektorze, żeby bronić takiego poziomu marżowości mimo rosnących kosztów, ale przy wysokim popycie na mieszkania i spadającej podaży. Dążymy do takiego kształtowania sprzedaży, by 80% mieszkań w każdym projekcie było sprzedane do zakończenia budowy, a pozostałe 20% - w kolejne sześć miesięcy po otrzymaniu pozwolenia na użytkowanie. Nasze doświadczenie pokazuje, że marża na gotowych mieszkaniach jest wyższa, bo klienci mogą je zobaczyć wewnątrz przed transakcją i wprowadzić się niemal natychmiast –mówi Waldemar Olbryk, członek zarządu odpowiedzialny za sektor mieszkaniowy.