Taka jest decyzja Komisji Europejskiej. Procedura postępowania wyjaśniającego ws. fuzji zostanie wznowiona dopiero, kiedy obie firmy uzupełnią dokumentację.
Jak donosi Reuters, komisja ds. antymonopolowych KE bada, jak połączenie FCA i PSA w Stellantis wpłynie na rynek małych vanów w UE oraz Wielkiej Brytanii.
Decyzja KE miała zapaść 13 listopada 2020 roku. Procedura się jednak wydłuży.
Przypomnijmy, nazwa nowej grupy powstałej w wyniku fuzji grup FCA (Fiat-Chrysler i inni) i PSA (Peugeot-Citroen-Opel i inni) brzmi Stellantis. Słowo „Stellantis” pochodzi od łacińskiego czasownika „stello”, oznaczającego „rozjaśniać gwiazdami”. Z tej nazwy czerpie inspirację nowe połączenie marek motoryzacyjnych i korporacji, które razem stworzą jeden z największych koncernów w świecie mobilności.
Nazwa Stellantis będzie używana wyłącznie na poziomie grupy, jako marka korporacyjna (Corporate Brand). Kolejnym krokiem w tym procesie będzie prezentacja logo, które wraz z nazwą będą stanowić identyfikację nowego organizmu. Nazwy i logo marek wchodzących w skład Grupy Stellantis pozostaną niezmienione.
Jak wcześniej podano, przewiduje się, że zakończenie fuzji nastąpi w pierwszym kwartale 2021 r., z zastrzeżeniem zwyczajowych warunków domknięcia fuzji, w tym uzyskania zgody akcjonariuszy obu spółek na ich nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu oraz spełnienia wymogów antymonopolowych i innych wymogów regulacyjnych.
Stellantis to połączenie FCA, czyli Fiat Chrysler Automobiles i PSA, czyli Peugeot Société Anonyme (wcześniej PSA Peugeot Citroën). W skład spółki, będącej czwartym (bądź, jak liczą niektórzy, trzecim) koncernem świata (po Toyocie, Volkswagenie i sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi), wchodzi całe mnóstwo marek, w tym: Peugeot, Citroën, Fiat, Opel, Abarth, Maserati, DS, Opel, Vauxhall, Lancia, Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Ram i inne.
Czytaj też:
Zapamiętajcie tę nazwę. To nowy koncern motoryzacyjny, czwarty na świecie