Dino chwali się wynikami. Zysk przebił oczekiwania

Dodano:
Dino Polska Źródło: Shutterstock
W pierwszym kwartale grupa Dino Polska osiągnęła 270,7 mln złotych zysku netto, czyli o niemal 15 mln więcej, niż prognozowano. Rok wcześniej zysk wyniósł 191,4 mln.

W czwartek grupa Dino Polska opublikowała swój kwartalny raport finansowy. Możemy w nim przeczytać, że w pierwszym kwartale tego roku zysk netto wyniósł 270,7 mln zł. Przychody grupy wyniosły ok. 5,544 mld zł, czyli wzrosły o 43,8 proc. w ujęciu rocznym.

Dino inwestuje w nowe sklepy

Grupa Dino poinformowała niedawno, że całość zysków zamierza przeznaczać na otwieranie nowych sklepów. W pierwszym kwartale tego roku sieć otworzyła 54 nowe placówki. Na koniec marca sieć posiadała w Polsce 2210 sklepów o łącznej powierzchni sprzedażowej 869,4 tys. m kw.

Do końca roku sieć planuje otworzyć łącznie 300 nowych marketów.

Dino wśród największych w Europie

W marcu polska sieć detaliczna Dino znalazła się na dziesiątym miejscu listy największych sieci handlowych w Europie. Wartość spółki wycenia się na 9,1 mld dolarów. Pierwsze trzy miejsca na liście zajmują kolejno: Inditex, Ahold i Tesco. Przed polską siecią marketów znalazły się m.in. Zalando, Next i JD Sports.

Przypomnijmy, że w przedstawionym niedawno rankingu Popularności Sieci Handlowych w 2022 roku, przygotowanym przez aplikację do planowania zakupów Listonic, Dino Polska znalazł się na piątym miejscu. Polską sieć wyprzedziły Kaufland, Auchan, Biedronka, a także zwycięzca rankingu Lidl.

Na koniec 2022 roku sieć Dino liczyła 2156 sklepów. W zeszłym roku otwarto 344 nowe sklepy, czyli o jeden market więcej niż w roku 2021. Łączna powierzchnia sprzedaży wszystkich sklepów Dino Polska wynosiła na koniec ubiegłego roku 847,8 tys. mkw. Rok wcześniej było to 710,4 tys. mkw.

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...