Znamy ulubiony sklep Polaków. Zacięta walka dwóch sieci

Znamy ulubiony sklep Polaków. Zacięta walka dwóch sieci

Zakupy, zdjęcie ilustracyjne
Zakupy, zdjęcie ilustracyjne Źródło:Wprost
Poznaliśmy wyniki rankingu Popularności Sieci Handlowych w 2022 roku. Ulubione sklepy Polaków to Lidl i Biedronka. Podium zamyka natomiast sieć, która na przestrzeni ostatniego roku budziła ogromne kontrowersje.

Listonic, aplikacja do planowania zakupów przygotowała ranking Popularności Sieci Handlowych w 2022 roku. Szczegóły zestawienia podaje Business Insider Polska. Z rankingu wynika, że ulubiony sklep Polaków to Lidl (35,2 proc., wzrost o 7,7 proc. względem zeszłego roku). Niemiecka sieć tylko nieznacznie jednak wyprzedza w rankingu Biedronkę (34,2 proc., wzrost o 8,9 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym).

Ulubiony sklep Polaków. Lidl przed Biedronką

Podium rankingu Popularności Sieci Handlowych zamyka Auchan, ale ze znacznie niższym wynikiem niż pierwsza dwójka zestawienia (7 proc.). Warto podkreślić, że francuska sieć straciła niemal 3 punkty procentowe na popularności względem zeszłego roku. Może mieć to związek z faktem, że Auchan zdecydował się na kontynuowanie działalności w Rosji po ataku tego kraju na Ukrainę. Spore grono Polaków zapowiedziało bojkot firm, które zdecydowały się pozostać w Moskwie, a Auchan z pewnością popularności nie przyniosą ostatnie doniesienia z których wynika, że sieć miała zaopatrywać rosyjskich żołnierzy na ukraińskim froncie.

Tuż za podium znalazły się w rankingu takie sieci jak Kaufland i Dino (odpowiednio 5,69 proc. i 3,19 proc.). W pierwszej dziesiątce uplasowały się jeszcze Carrefour (2,27 proc.), Netto (1,70 proc.), Aldi (1,69 proc.), Selgros (1,65 proc.) oraz Stokrotka (1,17 proc.).

Trudny rok

Twórcy zestawienia podkreślają, że miniony rok był trudny, zarówno dla sieci handlowych, producentów, jak i konsumentów. – Pierwszy rok bez pandemicznych obostrzeń miał przynieść chwilę oddechu w sektorze handlu. Stało się jednak zupełnie odwrotnie. 2022 r. zdecydowanie nie należał do łatwych – ani dla producentów i sieci handlowych, ani dla konsumentów. Wojna w Ukrainie, rosnąca inflacja oraz zmiany cen energii i paliw miały ogromny wpływ na ogólny wzrost cen w sklepach i transformację zachowań zakupowych Polaków – podkreślają twórcy rankingu.

Czytaj też:
Lidl przeprowadzi rekrutację w...kinie. Przyjdźcie z CV
Czytaj też:
Dyskonty wprowadzą tzw. opłatę lodówkową? Jest stanowisko

Źródło: Business Insider Polska, Wprost.pl