Żabka nie zwalnia tempa. Statystyki wskazują jasno

Żabka nie zwalnia tempa. Statystyki wskazują jasno

Dodano: 
Żabka
Żabka Źródło: Shutterstock
Grupa Żabka odnotowała w 2024 r. imponujący wzrost sprzedaży o 20 proc., osiągając 27,281 mld zł.

Wzrost wspierały zwiększone wyniki sprzedaży porównywalnej (LFL) oraz otwarcie 1166 nowych sklepów, co umacnia pozycję lidera na rynku convenience.

Rekordowy wzrost sprzedaży w 2024 r.

Grupa Żabka, lider rynku convenience w Polsce, zamknęła 2024 r. ze skonsolidowaną sprzedażą na poziomie 27,281 mld zł. Wzrost o 20 proc. rok do roku wynikał zarówno z poprawy sprzedaży porównywalnej (LFL), która osiągnęła poziom 8,3 proc., jak i dynamicznej ekspansji sieci, obejmującej otwarcie 1166 nowych sklepów, w tym 60 w Rumunii. Na koniec 2024 r. sieć liczyła łącznie 11069 placówek.

Czytaj też:
11 tysięcy Żabek w Polsce. Właśnie otwarto jubileuszowy sklep

Stabilny rozwój i pozytywne prognozy dla Żabki

Zdaniem Tomasza Suchańskiego, CEO Grupy Żabka, firma skutecznie realizuje założenia strategiczne przedstawione podczas IPO. Optymizm związany z kondycją rynku convenience oraz potencjałem dalszego wzrostu pozwala z nadzieją patrzeć na rok 2025. Jak podkreśla Suchański, kluczowe znaczenie mają megatrendy konsumenckie, które sprzyjają dalszej rozbudowie sieci sprzedaży.

Żabka w czwartym kwartale 2024 r.

Ostatni kwartał 2024 r. przyniósł wzrost sprzedaży do klienta końcowego o 18 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2023 r., osiągając poziom 6,889 mld zł. Wzrost sprzedaży porównywalnej (LFL) wyniósł 7,1 proc., co stanowi poprawę o 1,1 punktu procentowego względem trzeciego kwartału 2024 r. Wyniki wspierały nowe wdrożenia, takie jak Żabka Café 2.0, dostępne już w 8275 punktach, oraz różnorodna oferta produktowa.

Czytaj też:
To się w głowie nie mieści! Żabka otworzyła sklep nr 1000 w Warszawie

Ekspansja na rynku rumuńskim i rozwój w Polsce

Grupa Żabka kontynuuje intensywną ekspansję. W 2024 r. otwarto 1,166 nowych sklepów, w tym 60 w Rumunii, gdzie firma zadebiutowała po przejęciu spółki DRIM. W Polsce działalność wspiera zaawansowana infrastruktura logistyczna, obejmująca osiem centrów dystrybucyjnych, 19 obiektów cross-dock oraz magazyny dark store i dark kitchen.

Żabka. Rozwój oferty cyfrowej i usług dodatkowych

Grupa Żabka inwestuje również w rozwój technologiczny i cyfrowy. Sieć Żabka Nano, umożliwiająca zakupy w trybie 24/7, oraz marki takie jak Maczfit, Dietly czy Jush! poszerzają portfolio usług. Oferta ta jest uzupełniana przez platformę Delio, obsługującą internetowe zakupy spożywcze.

Żabka. Oczekiwania na 2025 r.

Grupa Żabka przewiduje dalszy wzrost skonsolidowanej skorygowanej marży EBITDA dzięki stabilizacji kosztów energii i efektom skali. W czwartym kwartale 2024 r. marża EBITDA miała osiągnąć poziom zbliżony do analogicznego okresu 2023 r., co wpisuje się w cele strategiczne zakładające docelową marżę w przedziale 12–13 proc.

Grupa Żabka zakończyła 2024 r. sukcesem, potwierdzając swoją pozycję lidera na rynku convenience i otwierając drzwi do dalszego rozwoju w Polsce i na rynkach zagranicznych. Szczegółowe wyniki za 2024 r. zostaną opublikowane 24 marca 2025 r.

Źródło: dlahandlu.pl