Historyczny ruch na legendarnym stadionie. Polska marka zrobiła to pierwsza

Historyczny ruch na legendarnym stadionie. Polska marka zrobiła to pierwsza

Stadion Śląski w Chorzowie
Stadion Śląski w Chorzowie Źródło: Newspix.pl / WOJCIECH TARCHALSKI / 400mm.pl
Pierwszy raz w dziejach Stadionu Śląskiego podpisano umowę o sponsoringu tytularnym.

W czwartek (17 kwietnia) zawarto trzyletnie porozumienie, na mocy którego firma Superauto.pl została pierwszym w historii sponsorem tytularnym Stadionu Śląskiego w Chorzowie. Jak podkreślają przedstawiciele obu stron, to nie tylko kwestia finansów, ale również wspólnego budowania rozpoznawalnych marek.

Współpraca z potencjałem Wicemarszałek województwa śląskiego Leszek Pietraszek zaznaczył, że stadion to nie tylko historia i emocje, ale także nowoczesny partner biznesowy. "Nie chodzi tylko o środki finansowe. Kluczowe jest wspólne promowanie naszych marek" – powiedział. Dyrektor stadionu Adam Strzyżewski podkreślił, że negocjacje były wymagające i trwały długo, a efekt to kilkudziesięciostronicowa umowa.

Czytaj też:
Orlen ujawnił szczegóły promocji. Kierowcy będą zadowoleni

Duma lokalnej marki

Kamil Makula, prezes Superauto.pl, przyznał, że jako chorzowianin czuje ogromną satysfakcję. "Stadion Śląski kojarzy się z sukcesami i pozytywnymi emocjami. Chcemy, aby nasza marka była odbierana podobnie" – podkreślił.

Legenda "Kotła Czarownic"

Obiekt, znany jako "Kocioł Czarownic", gościł wiele historycznych wydarzeń sportowych. Stadion pamięta m.in. legendarne zwycięstwo piłkarskiej reprezentacji 2:1 nad ZSRR w 1957 r. i triumf 2:0 nad Anglią w 1973 r., które przyniosły mu kultowy przydomek. Po raz ostatni reprezentacja Polski w piłce nożnej zagrał tam w marcu 2022 r., pokonując 2:0 Szwecję. Ten mecz przesądził o awansie podopiecznych Czesława Michniewicza na mundial w Katarze.

6 czerwca 2025 r. Polacy zagrają tam towarzysko z Mołdawią, a 7 września 2025 r. z Finlandią w eliminacjach MŚ.

Czytaj też:
Wielka Sobota 2025. Do której otwarte sklepy?

Zmodernizowany i wielofunkcyjny

W 2017 r. zakończono gruntowną przebudowę. Obiekt mieści 54 tys. widzów, a koszt modernizacji wyniósł ok. 650 mln zł. Od 2021 jest Narodowym Stadionem Lekkoatletycznym, gości m.in. Diamentową Ligę i Memoriał Kamili Skolimowskiej. Od ponad roku z obiektu korzysta Ruch Chorzów, którego stadion został wyłączony z użytku.

Stadion Śląski to także przestrzeń koncertowa. W przeszłości występowały tu m.in. U2, Metallica, AC/DC, The Rolling Stones Red Hot Chili Peppers, Linkin Park, a także polska gwiazda Sanah.

Nowa umowa zwiększa prestiż obiektu i otwiera nowe możliwości organizacyjne oraz marketingowe dla Stadionu Śląskiego, jednego z najważniejszych miejsc na sportowej mapie Polski.

Czytaj też:
Kursy walut 18 kwietnia 2025. Po ile dolar, euro, frank i funt?

Źródło: Onet.pl