Mitsubishi żegna się z Europą

Mitsubishi żegna się z Europą

Dodano:   /  Zmieniono: 
Obecna europejska produkcja Mitsubishi stanowi zaledwie około 4,3 proc. całej produkcji tego koncernu, wynoszącej 1,1 mln pojazdów rocznie. Materiały prasowe
Stary Kontynent okazał się za drogi dla japońskiego koncernu motoryzacyjnego. Mitsubishi zdecydowało o zaprzestaniu produkcji w swej jedynej europejskiej fabryce w mieście Born w Holandii.
Produkcja w holenderskim zakładzie NedCar należącym w całości do Mitsubishi ma być zakończona jeszcze przed końcem tego roku. O decyzji poinformował wczoraj rzecznik japońskiego koncernu. Odmówił jednak, jak podała agencja AFP, dalszych wyjaśnień. Dlatego nie wiadomo, czy zakład zostanie zlikwidowany i jaki będzie los 1,5 tys. pracowników, których obecnie zatrudnia holenderska fabryka Mitsubishi.

W fabryce NedCar produkowane są obecnie modele Colt oraz Outlander. Początkowo, jak podaje serwis BBC, japoński koncern zamierzał rozpocząć w Europie produkcję innego modelu, ale sytuacja ekonomiczna na to nie pozwoliła. W minionym roku produkcja w tej fabryce spadła do zaledwie 50 tys. pojazdów. Powód? Radykalny, bo sięgający aż 30 proc. spadek sprzedaży samochodów marki Mitsubishi w krajach Europy Zachodniej. Przy tak niewielkim poziomie sprzedaży dalsze utrzymywanie produkcji w europejskim zakładzie przestaje być opłacalne.

Obecna europejska produkcja Mitsubishi stanowi zaledwie około 4,3 proc. całej produkcji tego koncernu, wynoszącej 1,1 mln pojazdów rocznie.

Przedstawiciele japońskiego giganta deklarują jednak, że ? choć zaprzestają produkcji na Starym Kontynencie ? Europa nadal pozostanie dla nich ważnym rynkiem. Mitsubishi będzie więc w dalszym ciagu sprzedawało w Europie swoje samochody ? tyle że będą to już auta importowane z Japonii i Tajlandii, gdzie koncern chce zainwestować i utworzyć nowe zakłady.

Fabryka NedCar rozpoczęła produkcję w 1991 roku. Zakład powstał na bazie porozumienia Mitsubishi, Volvo oraz rządu Holandii. 10 lat później stał się w 100 proc. własnością japońskiego koncernu.
 0

Czytaj także