W czwartek grupa Dino Polska opublikowała swój kwartalny raport finansowy. Możemy w nim przeczytać, że w pierwszym kwartale tego roku zysk netto wyniósł 270,7 mln zł. Przychody grupy wyniosły ok. 5,544 mld zł, czyli wzrosły o 43,8 proc. w ujęciu rocznym.
Dino inwestuje w nowe sklepy
Grupa Dino poinformowała niedawno, że całość zysków zamierza przeznaczać na otwieranie nowych sklepów. W pierwszym kwartale tego roku sieć otworzyła 54 nowe placówki. Na koniec marca sieć posiadała w Polsce 2210 sklepów o łącznej powierzchni sprzedażowej 869,4 tys. m kw.
Do końca roku sieć planuje otworzyć łącznie 300 nowych marketów.
Dino wśród największych w Europie
W marcu polska sieć detaliczna Dino znalazła się na dziesiątym miejscu listy największych sieci handlowych w Europie. Wartość spółki wycenia się na 9,1 mld dolarów. Pierwsze trzy miejsca na liście zajmują kolejno: Inditex, Ahold i Tesco. Przed polską siecią marketów znalazły się m.in. Zalando, Next i JD Sports.
Przypomnijmy, że w przedstawionym niedawno rankingu Popularności Sieci Handlowych w 2022 roku, przygotowanym przez aplikację do planowania zakupów Listonic, Dino Polska znalazł się na piątym miejscu. Polską sieć wyprzedziły Kaufland, Auchan, Biedronka, a także zwycięzca rankingu Lidl.
Na koniec 2022 roku sieć Dino liczyła 2156 sklepów. W zeszłym roku otwarto 344 nowe sklepy, czyli o jeden market więcej niż w roku 2021. Łączna powierzchnia sprzedaży wszystkich sklepów Dino Polska wynosiła na koniec ubiegłego roku 847,8 tys. mkw. Rok wcześniej było to 710,4 tys. mkw.
Czytaj też:
Wynagrodzenia w firmach giełdowych. Dino daleko w tyleCzytaj też:
15 miliarderów warszawskiej giełdy. Króluje tajemniczy inwestor. Jest też Meksykanin i Portugalczyk