General Motors traci klientów

General Motors traci klientów

Dodano:   /  Zmieniono: 
Amerykański koncern samochodowy General Motors zanotował w październiku 45-procentowy spadek sprzedaży w USA. Był to dla GM najgorszy miesiąc od II wojny światowej.
"Biorąc pod uwagę wzrost liczby ludności, był to prawdopodobnie najgorszy miesiąc dla sprzedaży samochodów w okresie powojennym" - napisał w komunikacie wiceprezes koncernu ds. sprzedaży na rynek Ameryki Północnej Mark LaNeve.

W październiku sprzedano 73.466 samochodów osobowych (spadek o 34,3 proc.) i 97.119 ciężarowych, w tym furgonetek (spadek o 51 procent). W październiku przed rokiem GM sprzedał w USA łącznie ponad 307 tysięcy samochodów.

Mimo tak znacznego spadku GM w dalszym ciągu przoduje w sprzedaży samochodów w USA. Drugie miejsce zajmuje Toyota - 152.101 samochodów, choć jej sprzedaż spadła w tym okresie o 23 procent.

Sprzedaż samochodów fabryki Forda (Ford, Lincoln i Mercury) spadła z kolei o 27 procent.

pap, keb