Spośród obywateli UE to Polacy najczęściej reklamują wadliwą odzież i obuwie. Również w sytuacji, jeśli ich reklamacja nie zostanie uwzględniona, odwołują się od niej częściej niż pozostali mieszkańcy Wspólnoty – wynika z ankiety przeprowadzonej na zlecenie Komisji Europejskiej, o której pisze "Gazeta Prawna".
Z badania wynika, że najgorzej polscy konsumenci oceniają jakość obuwia i odzieży. Najbardziej zadowoleni są z zakupów komputerów, nowych samochodów i urządzeń agd. Polacy są też zadowoleni z jakości oznaczeń umieszczonych na towarach. Przy zakupie zwracają najczęściej uwagę na nazwę i adres producenta, skład i wartość odżywczą.
Inne upodobania mają konsumenci z krajów Unii. Najwyżej oceniają oni nowe samochody. W dalszej kolejności są usatysfakcjonowani jakością urządzeń AGD oraz wyrobów związanych z rozrywką i rekreacją.
W ankiecie KE były też pytania o zakupy za granicą. Okazało się, że najchętniej robią je obywatele z 12 nowych państw członkowskich. 55 proc. pytanych Polaków najbardziej chce kupować za granicą nowe auta i motocykle. Nieco mniej, bo ok. 40 proc., poza Polską kupuje narzędzia komunikacji informacyjnej oraz urządzenia gospodarstwa domowego.
Inne upodobania mają konsumenci z krajów Unii. Najwyżej oceniają oni nowe samochody. W dalszej kolejności są usatysfakcjonowani jakością urządzeń AGD oraz wyrobów związanych z rozrywką i rekreacją.
W ankiecie KE były też pytania o zakupy za granicą. Okazało się, że najchętniej robią je obywatele z 12 nowych państw członkowskich. 55 proc. pytanych Polaków najbardziej chce kupować za granicą nowe auta i motocykle. Nieco mniej, bo ok. 40 proc., poza Polską kupuje narzędzia komunikacji informacyjnej oraz urządzenia gospodarstwa domowego.
"Gazeta Prawna", arb