Na zakupach w internecie przeciętny polski konsument oszczędza średnio 15 proc. ceny, wynika z raportu "Polska internetowa", przygotowanego przez Boston Consulting Group, na który powołuje się "Dziennik Gazeta Prawna".
Polski e-konsument jest niezwykle pragmatyczny. Cena to pierwsza i najważniejsza wartość jaką się kieruje decydując się na zakupy w sieci. Potwierdza to raport BCG. Wynika z niego, że towary w sieci są średnio o 25 proc. tańsze. Po doliczeniu kosztów przesyłki oszczędność na zakupach online wynosi średnio 15 proc. Najwięcej można zaoszczędzić na internetowych zakupach kosmetyków (20 proc.), AGD (18 proc.) i elektroniki (15 proc.). Najmniejsze różnice w cenach widać przy kupnie odzieży i obuwia (4 proc.) oraz książek (2 proc.).
W zeszłym roku na zakupy w internecie Polacy wydali rekordowe 16 mld zł, co daje blisko 3 proc. wartości całego handlu detalicznego. W tym roku rynek ten ma się zwiększyć o 17 proc. Wydatki konsumenckie w sieci rosną w takim tempie, że przy optymistycznych założeniach w 2015 r. osiągną blisko 50 mld zł, a e-handel będzie stanowił 7 proc. całego handlu detalicznego w Polsce, pisze "DGP".
zew, PAP, "Dziennik Gazeta Prawna"