Według rzecznika prasowego spółki Port Lotniczy Radom Kajetana Orła, zezwolenie na założenie lotniska cywilnego jest "najważniejszym dokumentem określonym w prawie lotniczym, który realnie otwiera drogę do uruchomienia cywilnej działalności operacyjnej na radomskim Sadkowie". Orzeł powiedział, że spółce brakuje jeszcze kilku dokumentów do rozpoczęcia procedury inwestycyjnej, m.in. tzw. decyzji środowiskowej, o którą wystąpi po zakończeniu badań przyrodniczych w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Władze Radomia od wielu lat zabiegają o utworzenie cywilnego portu lotniczego na bazie lotniska wojskowego. Wojewoda mazowiecki przekazał miastu tereny pod lotnisko na zasadzie użyczenia bądź darowizny. Część terenów, m.in. tam, gdzie znajduje się pas startowy i drogi kołowania, spółka Port Lotniczy Radom będzie współużytkować z wojskiem. Obszar, dla którego Radom Sadków stanowi najlepiej dostępny port lotniczy, jest zamieszkiwany przez 3 miliony osób. Największe miasta położone w strefie oddziaływania lotniska to: Lublin, Radom, Kielce i Ostrowiec Świętokrzyski.
zew, PAP