Polacy wolą mieć jedno konto w banku

Polacy wolą mieć jedno konto w banku

Dodano:   /  Zmieniono: 
(fot. sxc.hu) Źródło:FreeImages.com
Od 1 stycznia 2010 roku do końca czerwca 2012 roku w ramach systemu OGNIVO klienci przenieśli między bankami ponad 37 tysięcy rachunków - poinformował Związek Banków Polskich.

"Tylko 3 proc. klientów w trakcie zmiany banku zdecydowało się na utrzymanie poprzedniego rachunku, czyli tzw. multibanking" - dodano. Związek Banków Polskich poinformował, że znaczące ułatwienie i uproszczenie procedury związanej z przenoszeniem rachunków jest wynikiem implementacji rekomendacji przygotowanej przez ZBP.

Według danych ZBP od 1 stycznia do 30 czerwca 2012 r. za pośrednictwem systemu OGNIVO, obsługiwanego przez Krajową Izbę Rozliczeniową, przesłanych zostało pomiędzy bankami 8 tys. 139 zgłoszeń dotyczących otwarcia nowego rachunku bankowego. W analogicznych okresach dwóch poprzednich lat z możliwości tej skorzystało odpowiednio 7 tys. 84 klientów (2010 r.) oraz 7 tys. 728 klientów (2011 r.).

Od początku funkcjonowania Rekomendacji ZBP, czyli od stycznia 2010 roku, przeniesiono w ramach systemu OGNIVO 37 tys. 30 rachunków bankowych. Liczba wniosków o przeniesienie rachunku nieznacznie rośnie w porównaniu do lat poprzednich.

- Pokazuje to, że klienci coraz dokładniej analizują oferty banków i dostosowują posiadane rachunki do swoich potrzeb. To bardzo pozytywny sygnał - poinformował dyrektor Zespołu Bankowości Detalicznej i Rynków Finansowych w ZBP Norbert Jeziolowicz.

Zgodnie z danymi związku zdecydowana większość klientów, którzy zdecydowali się na przeniesienie rachunku, zamknęła jednocześnie wcześniejszy. Dotyczyło to 7 tys. 908 przypadków (97 proc.). Ze statystyk ZBP wynika, że w większości przypadków klienci zainteresowani są przeniesieniem całości dostępnego salda – zrobiło tak 7 tys. 771 osób (nieco ponad 95 proc.).

- Poziom powszechności korzystania z usług bankowych w Polsce, w porównaniu do krajów Europy Zachodniej, jest stosunkowo niski. Stąd też podejście klientów i chęć posiadania tylko jednego konta. W naszej opinii zachowania klientów będą się zmieniać i coraz więcej z nas będzie miało rachunki w wielu bankach – dodał Jeziolowicz.

Według ZBP, banki sukcesywnie rozszerzają swoją ofertę, dodając na przykład premie zakupowe do niektórych rodzajów rachunków. Tego typu elementy ofert zachęcają klientów do posiadania wielu kont i korzystania z nich do różnych celów, na przykład oszczędzania czy dokonywania zakupów.

zew, PAP