Jak przypomniało ministerstwo, kampania Ekoszyk prowadzona jest przez resort od dwóch lat. - Wystartowała nowa odsłona strony internetowej projektu, która jest przyjazna dla osób niepełnosprawnych i jest indeksowana przez wyszukiwarki - poinformował resort w komunikacie. Dodano, że serwis zawiera "jeszcze więcej praktycznych porad dotyczących ekologicznych zakupów".
- Kampania Ekoszyk jest odpowiedzią na rosnącą świadomość ekologiczną Polaków. Konsumenci zwracają coraz większą uwagę na to, czy kupowane przez nich produkty nie przyczyniają się do niszczenia środowiska i czy zostały wyprodukowane z poszanowaniem zasad sprawiedliwego handlu"- powiedziała cytowana w komunikacie wiceminister Beata Jaczewska.
Jak podkreśliła, "Ekoszyk podpowiada, jak odróżnić produkty, które naprawdę mniej szkodzą środowisku od tych, w których słowo EKO jest tylko marketingową przynętą".
"Promocja ekologicznych postaw jest bardzo ważna także w kontekście zrównoważonego rozwoju i zmniejszania emisji CO2. Po pierwsze ograniczamy środowiskowe koszty rozwoju społeczeństwa konsumpcyjnego. Po drugie - rynek będzie w coraz większym stopniu odpowiadał na popyt ekoświadomych konsumentów zielonymi produktami i usługami" – zaznaczyła Jaczewska.
Według badań, które niedawno opublikował resort środowiska, co trzecia osoba zwraca uwagę na oznaczenia ekologiczne na produktach. 27 proc. kupuje towary droższe, ale jednocześnie bardziej przyjazne środowisku.eb, pap