Obwodnica warszawska - w tym tygodniu ostatni przetarg

Obwodnica warszawska - w tym tygodniu ostatni przetarg

Dodano:   /  Zmieniono: 
Obwodnica warszawska - w tym tygodniu ostatni przetarg, fot. sxc.hu Źródło:FreeImages.com
Jak informuje TVN24, w lipcu ma zostać ogłoszony przetarg GDDKiA na budowę ostatniego już odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy: od Puławskiej do Lubelskiej. Jeszcze w bieżącym roku ma zostać podpisana umowa na jego realizację, a sama inwestycja wystartuje w 2016 r.
Przetarg został ogłoszony w grudniu 2013 roku i od razu podzielono go na dwa etapy. Do pierwszego zgłosiły się 23 firmy. - Jesteśmy już po ocenie formalnej złożonych ofert - mówi Agnieszka Stefańska, rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

- Do zadania A (węzeł Puławska - węzeł Przyczółkowa) złożono szesnaście wniosków do udziału w postępowaniu. Warunków formalnych nie spełniła firma Power Construction Corporation of China. Do zadania B (w. Przyczółkowa – most przez Wisłę – Wał Miedzeszyński) liczba złożonych wniosków wyniosła piętnaście z czego warunków formalnych nie spełniła firma Power Construction Corporation of China. Do zadania C (Wał Miedzeszyński – w. Lubelska) liczba złożonych wniosków do udziału w postępowaniu  wyniosła szesnaście. Warunków formalnych nie spełniło konsorcjum firm OHL SA (Hiszpania) i OHL ZS (Czechy) oraz Power Construction Corporation of China - informuje Stefańska.

Jak dodaje, wykonawcy mieli czas do 12 lipca, żeby złożyć odwołanie, ale nikt z nich tego nie zrobił. Teraz GDDKiA ma wolną drogę do ogłoszenia kolejnego etapu przetargu, tym razem z ofertami cenowymi. - Przetarg chcemy rozstrzygnąć do końca 2014 roku, a umowę podpisać na początku roku 2015 - mówi Stefańska.

Jak zakładają drogowcy, budowa obwodnicy rozpocznie się w 2016 i potrwa do 2019. - Okres od podpisania umowy do rozpoczęcia prac budowlanych będzie okresem  przeznaczonym na  prace projektowe i uzyskiwanie niezbędnych decyzji administracyjnych- tłumaczy rzeczniczka. Koszt ostatnich 18 km. obwodnicy to blisko 7 mld zł.

W ramach prac wybudowany zostanie między innymi most nad Wisłą, potężna estakada nad parkiem krajobrazowym i kilka węzłów komunikacyjnych oraz najbardziej oczekiwany tunel pod Ursynowem.

- Tunel powstanie metodą odkrywkową. Zgodnie z Koncepcją Programową na odcinku 2,3 km tunel będzie zadaszony. Będzie dwunawowy, co oznacza, że każda z dwóch jezdni będzie przebiegać w osobnym tunelu. Szerokość obu jezdni wyniesie po 14,5 metra. Do dyspozycji kierowców będą po trzy pasy ruchu i pas awaryjny o szerokości 3,75 metra w każdym kierunku - wymienia Zalewska.

Kierowcy wjadą w niego pomiędzy ul. Indiry Gandhi a ul. Pileckiego, a wyjadą na skarpie, za ul. Nowoursynowską. Przechodzić będzie między innymi pod ulicami Pileckiego, Stryjeńskich, Braci Wagów, al. KEN, Lanciego i Rosoła. Wybudowany zostanie także pod pierwszą linią metra na głębokości ok. 26 metrów.

Według słów Donalda Tuska, obwodnica w Warszawie zostanie zbudowana najpóźniej w 2019 r.

TVN24