Chciała kupić telefon, dostała herbatę. Straciła ponad 3 tys. zł

Chciała kupić telefon, dostała herbatę. Straciła ponad 3 tys. zł

Płatność za zakupy w internecie, zdjęcie ilustracyjne
Płatność za zakupy w internecie, zdjęcie ilustracyjneŹródło:Shutterstock / Kite_rin
Historia 23-latki powinna być przestrogą dla osób, które dokonują zakupów w sieci. Policja podkreśla, na co trzeba zwracać uwagę.

23-latka z Zamościa chciała kupić telefon komórkowy przez internet. Przelała na wskazane przez sprzedawcę konto prawie 3400 złotych. Paczka miała być dostarczona do jednego z paczkomatów na terenie miasta. Po kilku dniach 23-latka odebrała przesyłkę. Nie zdążyła jej otworzyć, ponieważ od sprzedawcy dowiedziała się, że to nie jest zakupiony przez nią telefon. Sprzedawca miał się pomylić podczas wysyłki. Umówili się, że 23-latka odeśle ją po otrzymaniu telefonu.

Po kilku dniach do pokrzywdzonej dotarła kolejna przesyłka. Otworzyła ją i zobaczyła, że zamiast kupionego telefonu jest w niej paczka herbaty. Zdenerwowana zadzwoniła do sprzedawcy i chciała zrezygnować z zakupu. Sprzedawca zobowiązał się oddać jej pieniądze. Jednak tego nie zrobił, nie odbierał też od pokrzywdzonej telefonów. 23-latka straciła prawie 3400 złotych. Została z paczką malinowej herbaty oraz książką, która jak się okazało była w pierwszej przesyłce. Kobieta o sprawie powiadomiła policję.

„Podczas robienia zakupów on-line jedynie ostrożność i czujność mogą zmniejszyć ryzyko utraty pieniędzy. Korzystajmy jedynie ze sklepów sprawdzonych, z historią swojej działalności. Jeśli jest to możliwe wybierajmy formę płatności u kuriera. Przed podjęciem ostatecznej decyzji poczytajmy opinie o sprzedawcy i sklepie. Unikajmy też zakupów przedmiotów o rażąco zaniżanej cenie – może to sugerować oszustwo” – przestrzega KMP Zamość.

Czytaj też:
Jak zarobić na zużytych testach na COVID-19? Tak oszukiwali pasażerów

Źródło: WPROST.pl / Policja