Na nowe trudne czasy. Zobacz nowe logo i dżingiel Intela

Na nowe trudne czasy. Zobacz nowe logo i dżingiel Intela

Nowe logo Intela
Nowe logo Intela Źródło: Intel
Intel ma nowe logo. To  dopiero trzecie odświeżenie tożsamości marki w ciągu jej ostatnich 51 lat istnienia.

Zniknęło dobrze znane okrągłe logo. W jego miejsce pojawił się prostszy krój z jaśniejszymi kolorami, mający na celu przedstawienie firmy, która wyszła poza chipy komputerowe. To czwarte logo Intela. Poprzednie logo zadebiutowało w 2006 roku.

Dyrektor ds. marketingu Intela, Karen Walker, powiedziała, że tożsamość marki pozostała „w dużej mierze nietknięta” w ciągu kilku lat ewolucji firmy, zajmującej się produkcją od procesorów do oprogramowanie. Teraz firma stawia na sztuczną inteligencję w Internecie Rzeczy.

– Ta nowa marka jest nie tylko reprezentatywna dla technologii, którą tworzymy, ale także jest ucieleśnieniem ludzkiej iskry pomysłowości i innowacji, która jest w naszej firmie – powiedział Walker w oświadczeniu.

Nowe logo nie różni się drastycznie od poprzedniego (pozostają małe litery, a także „i” z kwadratu). – To celowe – powiedziała Walker, wyjaśniając, że przeprojektowane logo jest bardziej nowoczesne i nadaje marce „wymiar i szerokość”. Niebieski pozostaje najbardziej widocznym kolorem marki, a Intel dodaje „nowe warianty z rozszerzoną paletą kolorów, aby dodać więcej głębi i unowocześnić naszą tożsamość wizualną”.

Poza logo, przeprojektowano nalepki „Intel Inside” umieszczone na komputerach. Intel unowocześnił też swój charakterystyczny dźwięk, który można usłyszeć w reklamach.

Nowe logo jest już dostępne, pozostałe elementy odświeżania zostaną wprowadzone do końca roku.

Intel miał wcześniej trzy logotypy, z oryginalnym logo wprowadzającym na rynek w 1969 roku. Logo „Intel Inside” pochodzi z 1991 roku.

Nowa marka na nową erę

Odświeżenie zbiega się w czasie z zaprezentowaniem przez firmę Intel procesorów Core PC 11. generacji. Firma ogłosiła również nową markę chipów o nazwie Evo, która zintegruje procesor graficzny Intela i będzie umieszczana w najwyższej klasy laptopach.

Intel staje w obliczu coraz silniejszej konkurencji ze strony AMD i ARM. Jeszcze niedawno był monopolistą. Jednak coraz więcej komputerów wyposażonych jest w chipy AMD, które okazały się być w stanie konkurować zarówno pod względem mocy, jak i szybkości, w przystępnych cenach.

Firma Apple niedawno ogłosiła, że wycofa swoje chipy Intela w komputerach Mac na rzecz własnych chipów opartych na ARM. ARM, architektura używana w smartfonach i tabletach, zużywa energię, ale jest coraz bardziej wydajna i zdolna do obsługi poważnych zadań obliczeniowych.

Tak więc nowa marka Intela to chwila prawdy dla Intela. Jeśli uda mu się powstrzymać konkurencję, może zostać zapamiętane jako logo, gdy Intel pokonał największy okres przeciwności w swojej historii.

Czytaj też:
Nowe czasy. Nawet Rolls-Royce zmienia logo i barwy
Czytaj też:
Kolejny gigant zmienia logo. Koniec epoki 3D