„Niektóre funkcje nie są dostępne”. Wyjaśniamy komunikat, który wysyłają Messenger i Instagram

„Niektóre funkcje nie są dostępne”. Wyjaśniamy komunikat, który wysyłają Messenger i Instagram

Messenger
Messenger / Źródło: Shutterstock / BigTunaOnline
Od 16 grudnia użytkownicy aplikacji Messenger i Instagram należących do Facebooka otrzymują komunikat o ograniczeniu funkcjonalności. O co w nim chodzi? Wyjaśniamy.

„Niektóre funkcje nie są dostępne. Wynika to z nowych zasad dotyczących usług wiadomości w Europie. Pracujemy nad przywróceniem tych funkcji” – takim komunikatem witani są użytkownicy, który otwierają aplikację mobilną Messenger lub Instagram. Jest to efekt nowej polityki Facebooka, który jest właścicielem obu aplikacji, która odpowiada zasadom ochrony prywatności na terenie państw Unii Europejskiej.

Facebook vs. RODO

Wpis na temat zmian, które mają być zgodne z polityką RODO Unii Europejskiej, firma zamieściła na swoim oficjalnym blogu deweloperskim. Facebook tłumaczy tam, że zmiany wprowadzane są stopniowo od 30 listopada. „Są częścią naszych starań bycia zgodnymi z nowymi regulacjami obowiązującymi w Europie” – napisano. „Zmiany, które wprowadzamy, mogą mieć wpływ na niektórych deweloperów i firmy korzystające z API Messengera. Począwszy od 16 grudnia, część API nie jest dla nich dostępna. Dotyczy to także osób mieszkających w Europie, które kontaktują się z firmami z całego świata” - dodaje Facebook.

Zmiany w Messengerze i Instagramie. Kogo dotkną?

Jak napisano we wpisie na blogu, zmiany dotyczą wszystkich państw członkowskich Unii Europejskiej, a także Norwegii, Islandii, Liechtensteinu i Wielkiej Brytanii.

Czytaj też:
Rada UE zatwierdziła rozporządzenie „pieniądze za praworządność”

Źródło: WPROST.pl
 0

Czytaj także