Badania Omdia: najwięcej telewizorów na świecie sprzedaje Samsung
Artykuł sponsorowany

Badania Omdia: najwięcej telewizorów na świecie sprzedaje Samsung

Samsung już po raz 19. producentem, który sprzedaje najwięcej telewizorów na świecie
Samsung już po raz 19. producentem, który sprzedaje najwięcej telewizorów na świecie Źródło: Materiały prasowe
28,3% – aż tyle wyniósł udział firmy Samsung w globalnym rynku telewizorów w 2024 roku. Tym samym producent już po raz kolejny zajął pozycję lidera branży. Utrzymuje ją nieprzerwanie od… 2006 roku.

Dobrą pozycję Samsunga widać szczególnie w segmencie telewizorów premium, czyli tych od 2500 dolarów i w telewizorach ultradużych, czyli o przekątnej powyżej 75 cali. W pierwszym przypadku Samsung zdobył 49,6% udziału w rynku, co stanowi niemal połowę globalnego rynku telewizorów premium. W drugim przypadku, producent osiągnął udział w rynku na poziomie 28,7%.

Badanie udziałów rynkowych zrealizowała firma Omdia. To firma, która przeprowadza je na podstawie własnych danych sprzedażowych. To już 19. raz z rzędu, gdy firma Samsung wygrywa w tym globalnym rankingu, mogąc pochwalić się najlepszymi w branży wynikami.

Co ciekawe, wyniki tej analizy pokrywają się z badaniami firmy GfK, wedle których Samsung jest numerem jeden pod względem najchętniej wybieranych marek telewizorów w Polsce również od wielu lat. Dokładnie według tej firmy badawczej prowadzi w tym rankingu dwa lata dłużej – tu od 21 lat Samsung jest najchętniej wybieraną marką telewizorów wśród Polaków.

Konsekwencja w poprawianiu jakości

Dlaczego konsumenci tak chętnie wybierają koreańską markę?

– Samsung już od 19 lat może pochwalić się dominującą pozycją na globalnym rynku telewizorów, a to wszystko dzięki zaufaniu i wsparciu naszych klientów – tłumaczy Hun Lee, Executive Vice President of Visual Display Business w Samsung Electronics. – Będziemy nadal kształtować przyszłość tej branży, oferując widzom produkty i rozwiązania, które uczynią ich życie jeszcze bardziej interesującym.

Faktem na pewno jest to, że Samsung od wielu lat podąża bardzo konsekwentną ścieżką, nieustannie udoskonalając produkty, które już na samym początku tej drogi wydawały się bardzo dobre. Zaczynał od telewizorów OLED, których pojawienie się na rynku było rewolucją. Niesamowite wrażenie sprawiały wówczas – kilkanaście lat temu – supercienkie ekrany, które dała nam technologia OLED. Ale 8 lat temu Samsung postanowił udoskonalić swój sprzęt, proponując serię wykorzystującą kropkę kwantową – QLED. To nanokryształy, które są zamontowane pomiędzy elementami podświetlenia telewizora a filtrami kolorów. Dzięki nim ekran wyświetla wysokiej jakości obraz z żywszymi kolorami.

Następnie 4 lata temu producent znów zaproponował innowacyjne rozwiązanie – telewizory Neo QLED, w których zwykłe diody LED do podświetlenia zastąpiono diodami mini LED. I tym samym znów znacznie zwiększono jakość szczegółów, kontrast i czerń.

Dodatkowo Samsung w swoich telewizorach wykorzystuje sztuczną inteligencję. Technologia Vision AI analizując preferencje, plany oraz nawyki użytkowników, zamienia ekrany w inteligentnych towarzyszy, których zadaniem jest poprawianie jakości rozrywki, upraszczanie interakcji ze sprzętami domowymi i płynne integrowanie się ze stylem życia użytkownika.

W tym roku Samsung udostępni też ofertę sklepu ze sztuką Art Store (oprócz The Frame Pro) na telewizory Neo QLED i QLED. Samsung od dekady zabezpiecza także swoje telewizory wyjątkowo precyzyjnym oprogramowaniem – platformą Knox Security, które chronią użytkowników przed atakami złośliwego oprogramowania.

Sukces modeli telewizorów QLED i OLED

W badaniu Omdia, Samsung utrzymał w tym roku pozycję lidera nie tylko w modelach ultradużych i tych najdroższych, ale także w kategorii modeli QLED i OLED. W zeszłym roku producent sprzedał 8,34 miliona sztuk telewizorów QLED, uzyskując 46,8% udziału w światowym rynku. W przypadku telewizorów OLED udało się sprzedać 1,44 miliona sztuk, zapewniając z kolei udział w rynku wynoszący 27,3%. Oznacza to wzrost liczby sprzedanych urządzeń o 42% oraz zwiększenie udziału w rynku o 4,6% (rok do roku). Ten drugi wynik potwierdził zatem, że istnieje wciąż wysoki popyt na innowacyjne modele OLED marki Samsung.