Nerwowy dzień w Biedronce. Można już wrócić na zakupy z kartą

Nerwowy dzień w Biedronce. Można już wrócić na zakupy z kartą

Biedronka
Biedronka Źródło:Shutterstock
Pracownicy Biedronki i osoby, które chciały tam robić dziś zakupy, mają za sobą trudne przedpołudnie. Awaria terminali spowodowała, że klienci mogli płacić wyłącznie gotówkę. Sieć informuje, że problem został już rozwiązany.

Sobota przed niedzielą niehandlową to bardzo nerwowy dzień w sklepach: klientów jest znacznie więcej niż w każdy inny dzień i to naprawdę najgorszy możliwy dzień na jakiekolwiek awarie. A do takiej doszło dziś w sklepach sieci Biedronka. Około godziny 10 przestały działać terminale płatnicze. Szybko okazało się, że ma to związek z problemami po stronie dostawcy – Pekao SA.

W Biedronce nie działały terminale

Około godziny 11 przestały też działać niektóre usługi Pekao SA przeznaczone dla klientów banku: pojawiły się problemy z płatnościami kartą, wypłatą pieniędzy z bankomatu, a także płatnościami Blikiem. Rzecznik banku poinformował około godziny 15, że awaria została usunięta i wszystkie usługi działają już poprawnie.

W sklepach, w których nie działały terminale, klienci mogli płacić wyłącznie gotówką. Było to rozwiązanie dalekie od ideału: w sklepach Biedronka połowa transakcji odbywa się obecnie w kasach samoobsługowych, więc przeniesienie sprzedaży do kas obsługiwanych przez pracowników spowodowało powstanie ogromnych kolejek. Część klientów i tak musiała jednak zrezygnować z zakupów, bo nie noszą ze sobą gotówki.

O godzinie 16 Biedronka poinformowała, że problemy z terminalami zostały usunięte.

„Informujemy, że awaria w Banku Pekao S.A., która dotknęła klientów w całej Polsce, uniemożliwiając płatności bezgotówkowe, została naprawiona” – napisała sieć w komunikacie.

Czytaj też:
Plakaty Biedronki zajął komornik. Lidl pozwał swojego konkurenta
Czytaj też:
Trwa zacięta wojna między Biedronką a Lidlem. Chodzi o nietypowe SMS-y

Źródło: Wprost