- Od początku roku, Hyundai utrzymuje przewidywany udział w rynku europejskim na poziomie 3,5%
- Mimo gorszej koniunktury rynkowej wzrosła liczba zarejestrowanych nowych samochodów marki
- Popyt na samochody o zmniejszonym zużyciu paliwa wpływa na wzrost sprzedaży modeli i20, i30 oraz i40
Według danych opublikowanych przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA, Hyundai utrzymał w ciągu pierwszych pięciu miesięcy roku 2013 udział w rynku wynoszący 3,5%, co oznacza wzrost w stosunku do 3,3% udziału uzyskanego w analogicznym okresie roku ubiegłego. W maju br. zarejestrowano aż 36468 samochodów Hyundai, co oznacza wzrost o 0,4% w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy cały rynek odnotował spadek sprzedaży o 5,9%.
Sytuacja na europejskim rynku motoryzacyjnym jest coraz silniej związana z polityką fiskalneą. W związku ze stawkami podatkowymi, uzależnionymi od poziomu emisji spalin, nabywcy poszukują samochodów o mniejszym zużyciu paliwa. Dzięki temu, firmy takie jak Hyundai sprzedają więcej samochodów, czego potwierdzeniem są wyniki sprzedaży naszych modeli i20, i30 oraz i40. mówi Allan Rushforth, wiceprezes i dyrektor operacyjny Hyundai Motor Europe.
Konsumenci nabierają coraz większej pewności siebie, jednak utrzymywanie się niestabilnej sytuacji ekonomicznej powoduje, że zakupy samochodów są odkładane na przyszłość. Przewidujemy, że począwszy od czwartego kwartału roku bieżącego na europejskim rynku samochodowym rozpocznie się powolny, organiczny wzrost sprzedaży.- dodaje Rushforth.
Dane publikowane przez firmę analityczną IHS Global Insight potwierdzają stabilny wzrost sprzedaży samochodów Hyundai w kluczowych europejskich segmentach. W pierwszych czterech miesiącach bieżącego roku udział nowego i20 w segmencie B zwiększył się z 2,2% do 2,7%, natomiast w silnie konkurencyjnym segmencie C1 model i30 nowej generacji odnotował wzrost udziału z 4,5% do 4,8% Firma osiągnęła też sukces w segmencie D1, gdzie udział modelu i40 wzrósł z 4,0% do 6,2%.