Cierpliwość, poświęcenie, profesjonalizm. To cechy, które charakteryzują fachowych wykonawców. Uznanie, prestiż, specjalistyczne narzędzia. To nagrody, które mogli oni zdobyć w akcji Tubądzin Druga Strona Płytki. Zakończony właśnie konkurs przyciągnął uwagę dziesiątek wykonawców i tysięcy internautów. Jak wyglądały zwycięskie prace?
Konkurs w liczbach
Konkurs trwał niespełna dwa miesiące od 4 listopada do 2 stycznia. W tym czasie wykonawcy mieli możliwość pochwalenia się swoimi realizacjami za pomocą specjalnej aplikacji konkursowej. Podstawą oceny były głosy internautów to oni głosowali na realizacje, które przypadły im do gustu najbardziej. Zainteresowanie zabawą okazało się wysokie do konkursu zgłoszono aż 79 realizacji z całego kraju, na które łącznie oddano niemal 5300 głosów klientów, glazurników, specjalistów branżowych a także postronnych obserwatorów, którzy po prostu postanowili docenić dobrą pracę. Walka o zwycięstwo trwała dosłownie do ostatnich godzin, miejsca na podium znajdowały się jednak tylko trzy.
Podium
Na trzecim miejscu uplasowała się realizacja Romana Rybaka z Drużbic, wykorzystująca kolekcję Senso marki Tubądzin. Co od razu zwraca uwagę w tej pracy konkursowej, to realizacja wykonana z chirurgiczną precyzją. Nic tutaj nie dzieje się przypadkowo, na ścianach nie ma ani jednego niepotrzebnie docinanego elementu. Podłoga z kolei w pełni pokazuje kunszt wykonawcy Pan Roman zaprezentował nam świetnie wymierzone i podzielone płaszczyzny, położone z dbałością o najmniejsze szczegóły. Wykonawcza perfekcja komentuje Tomasz Smus, architekt marki Tubądzin.
Drugie miejsce przypadło realizacji Rafała Toppicha z Osowca. Wykorzystał on zaprojektowaną przez Macieja Zienia kolekcję Barcelona. Nazwa wybranej serii Palazzo nie bierze się z przypadku. Przestronnemu wnętrzu nadano wysmakowanego charakteru poprzez kilka prostych, lecz przemyślanych rozwiązań od monochromatycznych rządów czerni i bieli do nawiązujących do wnętrz klasycystycznych pałacyków listew przypodłogowych. Elegancja, która przebija się w intencjach wykonawcy nie jest nachalna, nie dominuje wnętrza i pozwala gościowi zaznać chwili spokoju. Kto powiedział, że nie można odpocząć w otoczeniu luksusu? ocenia Katarzyna Fuks, architekt marki Tubądzin kreacja Maciej Zień.
Zwycięzcą Drugiej Strony Płytki został Roman Rudnicki z Warszawy. Jego realizacja oparta została o inną kolekcję z portfolio Macieja Zienia Berlin. Przez wnętrze łazienki już na pierwszy rzut oka przebija się kosmopolityczność wielkiej metropolii. Światło znajduje się tu w ciągłym ruchu poprzez płytki o nieregularnych wypukłościach wykonawca odbija je i łamie w nieprzewidywalny sposób. Stylizacji nie brakuje zdecydowanego charakteru, jednak znalazło się też miejsce na subtelną twarz kobiety. Femme fatale, której dekor malowany delikatną kreską przywołuje na myśl wystawy niezależnych artystów, grafików i designerów. Ten wielkomiejski blichtr został jednak umiejętnie utrzymany w ryzach poprzez świadome operowanie tylko dwoma kolorami bielą i kobaltem. Całość stanowi przemyślaną i intrygującą kompozycję podsumowuje zwycięską realizację Katarzyna Fuks.
Co stało za Drugą Stroną Płytki?
Konkurs Druga Strona Płytki nie był jedynie teatrem trzech aktorów praktycznie wszystkie realizacje stały na równym, wysokim poziomie, co powinno świadczyć o dobrej kondycji branży w Polsce. Założeniem konkursu było docenienie tych, których na co dzień się nie docenia wszystkich glazurników, którzy z dumą zaprezentowali w internetowym oknie wystawowym swój profesjonalizm, ponadprzeciętne kompetencje oraz umiejętności.
Podziwiając glazurę, myślimy zazwyczaj o producencie i jego kunszcie wzorniczym. Rzadko kiedy zwracamy jednak uwagę na efekt pracy cichych bohaterów wykonawców remontowo-budowlnaych, których wiedza i umiejętności odgrywają niemałe znaczenie. Dobry design to nie tylko świadomość trendów. Projektowane rzeczy muszą być nie tylko efektowne, ale i efektywne, tj. funkcjonalne. Aby zaś przełożyć wizję architekta na rzeczywistość w stu procentach, z dbałością o wszelkie detale, niezbędny staje się profesjonalny wykonawca. Projekt i realizacja. To dwa równoważne aspekty, które muszą zostać spełnione, by osiągnąć jeden, wspólny cel zadowolenie klienta podsumowuje ideę konkursu Tomasz Smus.