Warszawa, 12 sierpnia, 2014 r. -- Już w październiku ruszy kolejna, 21-pierwsza edycja jednego z najważniejszych festiwali branży reklamowej - Golden Drum organizowany co roku w Portoroż na Słowenii. Z tej okazji Szkoła Mistrzów Reklamy zorganizowała konkurs, w którym do wygrania będzie pełna akredytacja na to wydarzenia o wartości nawet 1200 Euro[1].
Zadaniem konkursowym jest stworzenie wyjątkowego plakatu wspierającego akcję ,,Nie esemesuj kiedy prowadzisz / Don't text and drive".
,,Pisanie esemesów, w tym postów na twitterze czy na FB, w trakcie prowadzenia samochodu zwalnia reakcje kierowcy bardziej nawet niż picie alkoholu czy używanie narkotyków! To zjawisko, które niestety dynamicznie narasta wraz z przyspieszającym trybem życia. Chcemy aby takie zachowanie stało się społecznie nieakceptowalne, tak jak powoli staje się jazda po alkoholu" - powiedziała Katarzyna Dragovic, założyciel właściciel Szkoły Mistrzów Reklamy. ,,Wierzę, że branża reklamowa najsilniej jest w stanie oddziaływać na świadomość ludzi i to na nas spoczywa misja uświadomienia sobie jak niebezpieczne jest skupianie się na telefonie komórkowym podczas prowadzenia pojazdu" - dodała Dragovic.
Golden Drum to jeden z najważniejszych europejskich festiwali związanych z branżą reklamy. Po raz pierwszy został zorganizowany już w 1994 roku, przez ten czas stał się symbolem branży reklamowej znanym na całym świecie. Przez 20 lat istnienia zgromadził 26 000 specjalistów z 40 krajów a ponad 36 000 zgłoszeń konkurowało w znanych i prestiżowych kategoriach. Golden Drum to trzy dni wykładów, prezentacji, warsztatów, spotkań i rozmów z ludźmi branży reklamy z różnych zakątków świata. To okazja do zawarcia nowych znajomości i poznania najnowszych trendów branżowych. Pobudzeniu kreatywności służy urokliwe, średniowieczne miasteczko Portoroż będące corocznym gospodarzem tego wydarzenia.
Skrócony brief na plakat konkursowy:
Odbiorcami plakatu są wszyscy kierowcy w wieku 18 - 25 lat, dla których komórka jest podstawą życia społecznego. Celem kampanii jest napiętnowanie problemu korzystania z telefonów komórkowych podczas prowadzenia pojazdów. Plakat musi być przygotowany w języku angielskim a zgłoszenia będą przyjmowane mailowo do 20 sierpnia pod adresem: [email protected]. W skład 3-osobowego jury konkursowego wchodzi przedstawiciel Festiwalu Golden Drum, Szkoły Mistrzów Reklamy oraz społeczności reklamowej. Główna nagroda zostanie przyznana autorowi najkreatywniejszej pracy.
Więcej szczegółów dostępnych jest pod linkiem: https://www.facebook.com/events/1504747739743564/
O Szkole Mistrzów Reklamy
Szkoła Mistrzów Reklamy to jedyna w Polsce szkoła typu zawodowego, przygotowująca do pracy w agencjach reklamowych. Zawód można tu zdobyć na następujących kursach: copywriting / art direction, strategia komunikacji marki, event management, account management, social media, media planning. Nauczycielami są wyłącznie praktycy, na co dzień pracujący w agencjach reklamowych, tworzący oblicze polskiej reklamy.
[1] Laureatami konkursu może zostać jeden autor lub zespół kreatywny (copywriter i artdirector)
dostarczył infoWire.pl