Wypłata odszkodowania po trzech dniach? Pieniądze na naprawę zalanego mieszkania lub urwanego lusterka w samochodzie już po jednej rozmowie telefonicznej? To możliwe: w ERGO Hestii z szybkiej ścieżki likwidacji szkód skorzysta w tym roku ponad 50 tysięcy poszkodowanych.
Czas, gdy czekamy na odszkodowanie, dłuży się zazwyczaj niemiłosiernie - więc ubezpieczyciele walczą o jego skrócenie.
Standardowe procedury likwidacji szkody firm ubezpieczeniowych nie zawsze na to pozwalają. Zgłoszenie szkody może zabrać 1 dzień, oględziny - 2-3 dni, gromadzenie dokumentacji - czasem kilkanaście.
- To za długo - mówią klienci.
Dlatego coraz więcej z nich decyduje się na procedurę uproszczoną: taką, która opiera się na zaufaniu do klienta i trwa kilka dni.
ERGO Hestia szacuje, że do końca 2014 roku zlikwiduje w sposób uproszczony ponad 50 tysięcy szkód majątkowych i komunikacyjnych. W stosunku do roku 2012 ta liczba się podwoiła.
Na czym polega likwidacja uproszczona? Zamiast wizyty specjalisty, który szacuje wielkość szkody w naszej obecności, klienci w rozmowie telefonicznej z ekspertem infolinii sami wskazują charakter i wielkość uszkodzeń - i po tej deklaracji otrzymują odszkodowanie.
Likwidacja uproszczona skraca oczekiwanie na pieniądze z odszkodowania.
- Jeszcze kilka lat temu zaufanie do likwidacji bez oględzin było niewielkie - woleliśmy, aby przyjechał do nas likwidator mobilny - specjalista, który dokona oględzin i oszacuje wartość szkody w naszej obecności. To dawało nam poczucie kontroli nad procesem - mówi Agnieszka Strzałka - kierownik Działu Likwidacji Szkód Typowych w Ergo Hestii.
- Jednak podejście ubezpieczonych zmieniło się - cenimy swój czas, minimalizujemy ilość kontaktów z towarzystwem ubezpieczeniowym oraz przesyłanej dokumentacji - dodaje.
Na szybką ścieżkę najczęściej trafiają szkody typowe, w których klient łatwo sam potrafi ocenić rozmiar zniszczeń. Takie, gdy np. w samochodzie stłucze się szyba, czy kiedy w wyniku przepięcia spali się nam w domu radio.
- Wszystko zależy od rodzaju szkody. Decyzję, czy rozpatrzymy szkodę w ramach procedury uproszczonej, podejmuje konsultant przyjmujący zgłoszenie. Nie zawsze im szybciej - tym lepiej. Często z opisu klienta wynika, że rzeczoznawca będzie bardzo pomocny, a czasem - niezbędny do prawidłowej oceny zniszczeń. Wtedy wysyłamy go do poszkodowanego. Dziś co dziesiąta sprawa jest na tyle prosta, że możemy zastosować uproszczone procedury - podkreśla Agnieszka Strzałka.
Co roku Grupa ERGO Hestia wypłaca 480 tys. odszkodowań.
- Procedura uproszczona może zakończyć się podczas jednej rozmowy telefonicznej z naszym ekspertem. Gdy sprawa jest bardziej skomplikowana, prosimy o dosłanie dodatkowych zdjęć, dokumentów, czy faktury VAT - dodaje Agnieszka Strzałka.
***
Aby zlikwidować szkodę szybciej, przygotuj się do jej zgłoszenia:
Zanim sięgniemy po słuchawkę, warto mieć pod ręką:
- numer polisy,
- dowód rejestracyjny i/lub kartę pojazdu (jeśli to szkoda komunikacyjna),
- oświadczenie sprawcy (przy likwidacji szkody komunikacyjnej z OC sprawcy),
- spis uszkodzeń,
- obmiar szkód (w przypadku szkody majątkowej).
Jeśli poszkodowany wyrazi zgodę na zaproponowaną kwotę, ekspert zleci przelew już po pierwszej rozmowie telefonicznej.
***
Informacje o Grupie Ergo Hestia
Tworzą ją trzy spółki ubezpieczeniowe: STU Ergo Hestia SA, STU na Życie Ergo Hestia SA oraz MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeń SA. Spółki Grupy oferują ubezpieczenia dla klientów indywidualnych w zakresie ochrony majątku i życia, a także dla przemysłu oraz małego i średniego biznesu.
W ubiegłym roku Grupie zaufało ponad 3,6 miliona klientów indywidualnych oraz firm reprezentujących mały i średni biznes, a także największe korporacje. Ubezpieczamy co drugą firmę z setki największych w Polsce. O dynamicznym rozwoju Grupy świadczy fakt, że co 9 sekund wystawiana jest nowa polisa ubezpieczeniowa. Co minutę podejmujemy decyzję o wypłacie odszkodowania.
Głównym akcjonariuszem Grupy Ergo Hestia jest międzynarodowy koncern ubezpieczeniowy Ergo Versicherungsgruppe, należący do największego globalnego reasekuratora, Munich Re.
dostarczył infoWire.pl