Apple zablokowało Fortnite na miliardzie urządzeń. Gracze mobilizowani do oporu pomysłowym spotem

Apple zablokowało Fortnite na miliardzie urządzeń. Gracze mobilizowani do oporu pomysłowym spotem

Sreen ze spotu Epic Games
Sreen ze spotu Epic Games Źródło: YouTube / Fortnite PL
Twórcy gry Fortnite wprowadzili nowy system mikropłatności, zmniejszając ceny, ale i omijając pośredników, takich jak App Store. Poskutkowało to usunięciem flagowego produktu Epic Games z urządzeń „nadgryzionego jabłka”. To oznacza wojnę!

Epic Games swoją rewolucję w branży gier prowadzi od grudnia 2018 roku, kiedy to w ramach otwartej walki ze Steamem podarował graczom pierwszą produkcję za darmo (Subnautica). W ramach Epic Games Store wprowadzono też niższe niż u konkurencji marże na cyfrowe kopie gier wideo (12 zamiast 30 proc.). Od tamtego czasu w prezencie od dostaliśmy takie hity jak GTA V, Total War Saga: Troy, Sid Meier's Civilization VI czy Stranger Things 3: The Game.

Szalone rozdawnictwo i konkurencyjne ceny to jednak wciąż za mało, a Steam to najwyraźniej nie dość wymagający przeciwnik. Epic Games otwiera właśnie kolejny front, tym razem z samym Applem. Firma postanowiła, że na sprzedaży cyfrowych dodatków do swojej hitowej gry nie muszą dodatkowo zarabiać pośrednicy. Poprzez wprowadzenie opcji bezpośrednich płatności, gracze dostali możliwość zakupu o 20 proc. taniej. Tym samym App Store został odcięty od swoich 20 proc. z milionów wydawanych co roku przez fanów Fortnite'a. To musiało skończyć się wytoczeniem najcięższych dział.

Apple stwierdziło, że Epic Games złamało wytyczne App Store, obowiązujące wszystkich deweloperów, w związku z czym aplikacja Fortnite musi zostać usunięta ze sklepu i wyłączona. Decyzję tę tłumaczono kwestiami bezpieczeństwa. „Apple stało się tym, czym kiedyś się brzydziło: lewiatanem próbującym kontrolować rynki, blokować konkurencję i tłumić innowacje. Apple jest większe, potężniejsze, bardziej chronione i bardziej szkodliwe niż monopoliści z przeszłości” – podkreślono z kolei w oświadczeniu Epic Games. Oprócz oświadczenia zdecydowano się także na parodię reklamy komputerów Macintosh i rozpoczęcie internetowej akcji #FreeFortnite.

Czytaj też:
„Zostań w domu, graj w gry”. Streamerzy i esportowcy apelują do graczy
Czytaj też:
Streamer z upadłej platformy zaliczył spektakularny powrót. Pół miliona widzów oglądało, jak gra w Valorant
Czytaj też:
Marka Call of Duty rzuca wyzwanie Fortnite'owi i PUBG. Premiera darmowego Warzone już dziś

Źródło: The Verge, Wprost.pl